Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een WSM. Vroeger had de vader van een jongen uit mijn straat een roker en ik heb daar altijd vol interesse (en met eater in mijn mond) staan kijken en proeven.
Nu het zo ver is heb ik mezelf maar meteen in het diepen gegooid want na wat uitprobeerseld met de WSM bleek al snel dat je erg je best moet doen om hier iets op te verpesten
.
Hey eerste grite project was de aanstaande verjaardag van mij moeder die dat bij ons ging vieren. Er werden zo'n 30 gasten verwacht. Nu vind ik grillen op de Q ook echt super, maar deze verjaardag schreeuwde om Pulled Pork! Bij de van der Valk slagerij in voorschoten een mooie but gehaald van 7.6 kilo met het schouderblad er in. Deze werd klaargemaakt terwijl ik er naast stond. Ook de slager bleek een enthousiast smoker te zijn aangezien hij meteen begon over sappige briskits..
. Uiteindelijk ben ik gegaan voor de carolina dry Rub om de butt te prepareren. Tip van de slager was om de zwoerd en volledige vetkap erop te laten maar deze wel in te snijden zodat de rub er onder kan. Je levert dan wel wat bark in maar als je de butt niet in de folie verpakt in de zone helt dit zeker het uitdrogen tegengaan! Uiteindelijk is de zwoerd ook nog goed te gebruiken door deze na de sessie extra te grillen en knapperig te bakken.
Uiteindelijk heeft deze Butt 21.5 uur op de wsm gelegen met een gemiddelde constante temperatuur van 110 graden
Na 13 uur wel de kolen moeten bijvullen maar dat was ingecalculeerd.
Het eindgesultaat was super en 30 man hebben zich vol zitten eten met broodjes pulled pork met cole slaw en augurk!
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Nu het zo ver is heb ik mezelf maar meteen in het diepen gegooid want na wat uitprobeerseld met de WSM bleek al snel dat je erg je best moet doen om hier iets op te verpesten

Hey eerste grite project was de aanstaande verjaardag van mij moeder die dat bij ons ging vieren. Er werden zo'n 30 gasten verwacht. Nu vind ik grillen op de Q ook echt super, maar deze verjaardag schreeuwde om Pulled Pork! Bij de van der Valk slagerij in voorschoten een mooie but gehaald van 7.6 kilo met het schouderblad er in. Deze werd klaargemaakt terwijl ik er naast stond. Ook de slager bleek een enthousiast smoker te zijn aangezien hij meteen begon over sappige briskits..

Uiteindelijk heeft deze Butt 21.5 uur op de wsm gelegen met een gemiddelde constante temperatuur van 110 graden
Na 13 uur wel de kolen moeten bijvullen maar dat was ingecalculeerd.
Het eindgesultaat was super en 30 man hebben zich vol zitten eten met broodjes pulled pork met cole slaw en augurk!

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk