BasBQ
Beef en Steak

Hele big op zelfgemaakte bbq oven.

 

Jw80

Tondelzoeker
Berichten
18
Al een paar jaar geleden gemaakt. Hele big in zelfgemaakte bbq oven. Naar recept van Jord Althuizen. 15 uur boven gloeiende kolen die we uit een houtvuur schepten. Een stalen kooi aan de binnenkant bekleed met stoeptegels. Daar een betongaas rooster op waar de big op lag. Daarbovenop een deur omkleed met aluminiumfolie. Beetje houtje touwtje maar het werkte wel. De hele big was pulled pork. Echt heerlijk mals en zacht met een krokante huid.
C314D7EE-D340-4B56-B3C9-C38D61932050.jpeg


38F33C3F-E826-4418-9528-5912DCC06353.jpeg


66888EE6-4D6C-41EF-9804-B15776A9D1D0.jpeg


A28A4648-0677-4155-AFE2-E1BE3AEAEA85.jpeg
 
Gaaf hoor!
Lekker aan het knutselen geweest zo.
 
Laatst bewerkt:
Leuk project, daar kan je de hele buurt mee te eten geven ;)
 
Leuk project, daar kan je de hele buurt mee te eten geven ;)
Haha klopt, we hadden 40 mensen uitgenodigd. Voor de zekerheid twee hele kippen erbij gemaakt. Toch spannend of het lukt en dan ook nog of het smaakt. Was lullig geweest als we voor 40 man naar de snackbar hadden moeten gaan..

DBB14759-BBEB-4D37-A88D-1932987E5258.jpeg
 
Aha, een paar jaar geleden. Dacht eerst dat het ongeveer je eerste project was :oops:. ziet er gaaf uit, zijn de kippetjes ook opgegaan?
 
Het zal dan misschien stoer zijn, maar ik vind het er toch niet uit zien, zo'n heel beest...
Wel een tof project, ook met zelfgebouwde grill.
 
Ik vind het juist wel weer hebben zo een heel beest. Ligt natuurlijk wel aan het gezelschap maar zo met 40 man, ja gaaf!
 
Het zal dan misschien stoer zijn, maar ik vind het er toch niet uit zien, zo'n heel beest...
Wel een tof project, ook met zelfgebouwde grill.
Was niet bedoeld als stoer. Wel om te zien waar je vlees vandaan komt. We hebben de big zelf uitgekozen en waren bij het slachten. Bij spare-ribs en procureur zat er er eerst ook nog poten een kop en een staart aan. Dat zie je alleen niet bij de slager in de vitrine. De oven bouwen was erg leuk om te doen. Het recept van Jord zegt dat je dat moet doen met ytong blokken. Dat bleek best prijzig te zijn. Dus opgelost met een oude stalen kooi bekleden met stoeptegels.
 
Het zal dan misschien stoer zijn, maar ik vind het er toch niet uit zien, zo'n heel beest..
Een kipfilet ziet er ook niet mooi uit.
Of bedoel je dat niet?
 
Lekker bezig geweest. Mooi project
Jullie zullen vast veel lol gehad hebben
Top

Enig idee hoeveel kilo vlees je er uiteindelijk aan over heb gehouden?
 
Lekker bezig geweest. Mooi project
Jullie zullen vast veel lol gehad hebben
Top

Enig idee hoeveel kilo vlees je er uiteindelijk aan over heb gehouden?
Ja was zeker leuk. We hebben de hele nacht doorgestookt. Hout in een kampvuur en daar de gloeiende kolen uitscheppen. Van 23:00 tot 15:00 de volgende dag. We denken dat er ongeveer 15 kilo vlees overbleef na alles van bet bot te hebben geplukt.
 
Ja was zeker leuk. We hebben de hele nacht doorgestookt. Hout in een kampvuur en daar de gloeiende kolen uitscheppen. Van 23:00 tot 15:00 de volgende dag. We denken dat er ongeveer 15 kilo vlees overbleef na alles van bet bot te hebben geplukt.
Mooi man. (y)
 
Beetje een variant op wat rodney scott doet, whole hog BBQ.
Die maakt 't met cinder blocks, soort van holle cement stapelblokken en betonijzer en kippengaas. 😁
 
Was niet bedoeld als stoer. Wel om te zien waar je vlees vandaan komt. We hebben de big zelf uitgekozen en waren bij het slachten.

Gaaf, goed om de oorsprong van je product te kennen.

Een kipfilet ziet er ook niet mooi uit.
Of bedoel je dat niet?

Nou, ik bedoel gewoon dat ik het erg onaantrekkelijk er uit vind zien zo'n heel varken. Maar dat ligt aan mij hoor, zoals ik hierboven al zeg. Het is goed om de oorsprong van je product te kennen. Maar toch vind ik het fijn dat mn spareribs gewoon in een vacuumzakje komen, ipv dat ik ze zelf uit een varken moet zagen. ;)
 
Dit is een hele mooie!! Iets om trots op te zijn.
Kon je de smaak er goed inkrijgen?
 
Dit is een hele mooie!! Iets om trots op te zijn.
Kon je de smaak er goed inkrijgen?
Ja zeker. Avond van tevoren wel helemaal geinjecteerd met appelciderazijn, whiskey, appelsap. En bbq rub naar recept van Jord Althuizen. Smaakte helemaal als een pulled pork.
 
Terug
Bovenaan Onderaan