BasBQ
Beef en Steak

Heey even voorstellen,

PatrickEhv

Tondelzoeker
Berichten
4
mijn naam is Patrick en woon in Eindhoven. Ben 34 jaar en woon samen met mijn vrouw. 5 jaar geleden zijn we van een appartement naar een hoekhuis met fijne tuin verhuisd. De eerste aankoop, nog voordat we de sleutel hadden was de bbq. Het was een kolen bbq van Bbq Scout. Een Duits bbq merk. Na 5 jaar de meeste mooie gerechten van de bbq getoverd te hebben had ik hem aan het begin van dit jaar uitgespeeld. De bbq was toe aan vervanging.

Toen kwam de keuze stres, ga ik voor kolen of voor het gemak van een gas bbq. Na veel wikken en wegen is het de laatste geworden. Ik begrijp dat er hier veel members zullen zijn die keuze niet snappen en me voor gek verklaren. Maar voor mij geeft dit meer rust en kan ik meer genieten van de tijd eromheen. Toen we de gas bbq aan hadden merkte ik overigens wel wat verschillen, die natuurlijk logisch zijn. Alles wat ik wist de manier van kolen stapelen, rook hout smaak kon overboord en ben dus nu met de gas bbq nog niet op mijn niveau helaas. Maar de eerste malse spareribs, moinkballs, mini porctetta's en pizza's zijn er heerlijk uitgekomen. Op dit moment ben ik nog niet tevreden over de hoeveelheid rook die ik krijg. Ik heb droge houtsnippers in een smokebox gedaan, weinig tot geen rook en smaak. Ik heb droge snippers in een aluminium pouch gedaan met 1 luchtgaten, ook hiermee had ik weinig rook. Bij beide manieren was de geur in de tuin wel aanwezig. Ik hoop hier op het forum wat members te treffen die me hiermee uit de brand en in de rook kunnen helpen.

Groeten Patrick
 
Welkom bij het genootschap
Had een pellet Q niet iets voor je gemoedsrust kunnen worden?

Als de box op het gas staat zou het volgens mij toch warm zat moeten worden? Maar ik gebruik geen gas.
Hopelijk komt er een form lid met de oplossing voor je en zal de buurt weten dat je Q aan staat 😉
 
Hoi Patrick, welkom bij het Genootschap.
Mijn Houtskool is eerder op temperatuur dan de oven in de keuken;)
Het argument dat een Gas BBQ eerder op Temperatuur is dan een Kolen/briketten BBQ vind ik geen argument.
Dat er iets meer handelingen nodig zijn bij kolen/briketten BBQ's dat is een feit maar dat zijn minuten en geen uren.:)
 
Feli met de nieuwe aanwinst!

Rook toevoegen gaat net iets anders dan op een kolen bbq inderdaad, maar is ook niet al te spannend hoor. Zelf gebruik ik hier een smokerbox voor, compleet gevuld met snippers en rechtstreeks bovenop de flavorizer bar. (In sommige situaties voeg ik aan één van de compartimenten van de smokerbox een scheutje water toe om daarmee een vertraging toe te voegen. Er zijn nog wel andere mogelijkheden, maar eerst maar eens kijken naar de basis.)

Als je een smokerbox hebt, kun je in principe de aluminiumpakketjes achterwege laten. Dat voegt dan niet echt iets meer toe.

Welke gasser is het eigenlijk geworden?
 
Welkom hier op het mooie forum Patrick


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Feli met de nieuwe aanwinst!

Rook toevoegen gaat net iets anders dan op een kolen bbq inderdaad, maar is ook niet al te spannend hoor. Zelf gebruik ik hier een smokerbox voor, compleet gevuld met snippers en rechtstreeks bovenop de flavorizer bar. (In sommige situaties voeg ik aan één van de compartimenten van de smokerbox een scheutje water toe om daarmee een vertraging toe te voegen. Er zijn nog wel andere mogelijkheden, maar eerst maar eens kijken naar de basis.)

Als je een smokerbox hebt, kun je in principe de aluminiumpakketjes achterwege laten. Dat voegt dan niet echt iets meer toe.

Welke gasser is het eigenlijk geworden?
Hi,

Ik heb inderdaad ook eerst de smokerbox gebruikt en bij een andere sessie de pouch. Vooral om te zien of er verschil in zou zitten.

Ik zal bij de volgende sessie eens proberen met wat water toe voegen. Zondag staat Een mooi stuk boston butt op de planning dus gaan we het dan maar eens proberen.

Ik heb gekozen voor de Tenneker TG3.
IMG_20200410_190354.jpg
20200410_201735.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan