BasBQ
Beef en Steak

Heersende ketjapsaus voor ribs & other pork

Sausje bedacht door m'n zwager, alle kudo's aan hem!

past perfect bij aziatische ribs en denk ook bij andere varkensvlees recepten ..



Ketjapsaus voor 2 pers.:


100 ml ketchup
100 ml Ketjap zoet
2 El. Gembersiroop
1 El. Vissaus
1 El. Honing
2 Tl. Rietsuiker
1/2 El Rijstwijn azijn
2 Tl. Knoflookpoeder


Mengen en ff inkoken ..




 
Deze gemaakt en echt heerlijk!!

Wat er nog over was in de vriezer maar deze saus lijk niet te bevriezen!! Hoe kan dit en hebben meer van jullie dit probleem met deze of andere (ketjap) sauzen?
Hoe lang zou het zo houdbaar zijn?
 
dave79 zei:
Deze gemaakt en echt heerlijk!!

Wat er nog over was in de vriezer maar deze saus lijk niet te bevriezen!! Hoe kan dit en hebben meer van jullie dit probleem met deze of andere (ketjap) sauzen?
Hoe lang zou het zo houdbaar zijn?

Super dat ie bevalt :)

Ik bewaar sauzen altijd in een schoongemaakte plastic ketchupfles met zo'n handige spuitdop.  In de koelkast is deze saus zeker een maand of 3 houdbaar  ..
Invriezen zou ik niet weten eigenlijk, doe ik nooit met sauzen op basis van suikers omdat die sowieso zo lang houdbaar zijn..
 
Ok, thnks voor de tip, ga de saus er ook uithalen nu voor bij de (jouw) ribbels.
 
Ik kwam dit recept tegen in de oude doos en heb hem gemaakt! Wat een lekker saus :)
 
In plaats van vissaus (want niet in huis) oestersaus gebruikt. Verder het recept geheel aangehouden en smaakt me vooralsnog (staat nu in te koken) alleraardigst! Bedank je zwager maar!
 

ghensis

Sprokkelaar
Berichten
40
heerlijk nog een keer gemaakt en wat sambal manis toegevoegd 1theelepel voor mij is hij nu helemaal af
 
Terug
Bovenaan Onderaan