BasBQ
Beef en Steak

Heel kippetje op de Kamado

Wels

Tondelzoeker
Berichten
4
Mijn derde poging op de Kamado. Door het bar slechte weer is het er niet van gekomen om vaker te BBQen. Ik had al twee pogingen ondernomen maar die waren niet geslaagd. De eerste keer vergat ik er een bakje water bij te zetten en hield ik twee crackers en twee beef jerkey over van mijn karbonaden. Ik had de briketten in een slang gelegd maar daar is deze bbq denk ik te smal voor. Ik kreeg de temperatuur niet constant. De tweede keer ook zo'n poging (met wel een waterbakje) met speklappen maar wederom te wisselende temperatuur met een niet succesvol resultaat.

Nu de derde keer de BBQ op de minion methode aangemaakt en dat werkt perfect, de temperatuur ging tot maximaal 109 graden en met een heel klein beetje meer temperen kreeg ik hem op 105 graden en daar bleef het ongeveer hangen.

De hele sessie duurde vier uur en heb na drie uur de kip een half uurtje omgedraaid om de onderkant ook wat knapperiger te krijgen.

IMG_20230814_172529.jpg


Het resultaat mag er zijn, het vlees viel van de botten af.

Opmerking naar mijzelf: De volgende keer de marinade iets pittiger maken, ik ben deze keer erg voorzichtig geweest met het marineren.
De marinade bestond uit: Char Siu Sauce (de poedervorm die ik normaal heb, had de toko niet en smaakt beter), beetje zeezout, witte peper, gemalen korianderzaadjes, knoflookpoeder.

IMG_20230814_172534.jpg
 
Ziet er lekker uit. Het mooie van verbeterpunten is dat je een excuus hebt om de kamado snel weer aan te steken.

Wat voor kamado heb je? Hij ziet er mooi uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan