BasBQ
Beef en Steak

Heeft iemand al ervaring met de igrill2

 
 
 

vogels

Pitmaster
Berichten
856
Zit zojuist het verhaal van Jeroen te lezen over de Igrill mini. Vroeg me af of iemand hier de Igrill2 al heeft of heeft gezien/getest. Ziet er uit als een interessant apparaat.

Of zijn er soortgelijke apparaten waarmee je je telefoon/iPad kan gebruiken om de temperaturen te checken waar wel ervaring mee is op dit forum?

Alvast bedankt voor de input.
 
Op youtube zie je al wel reviews verschijnen van de iGrill2 dus die zou je even kunnen bekijken.

Volgens mij zijn de meningen over dat ding net zoals over de mini: een goed apparaatje en veel waar voor je geld.

Misschien is vier probes wat teveel van het goede (geen idee nog  :D) maar aangezien de iGrill2 ongeveer zoveel kost als twee mini's lijkt dat, als je meer dan ??n probe wilt, de betere keuze.

Ik wacht even tot in augustus de andoid app verschijnt, en dan neem ik de iGrill2 ook :)
 
Ondertussen al meer genootschapleden een igrill 2 aangeschaft? Ben benieuwd naar ervaringen met dat ding. Het word namelijk weer koud buiten, dus zou fijn zijn om de WSM vanuit huis te kunnen monitoren.
 
Hier een IGrill v2.

Ben erg tevreden en m.i. is deze een stuk gebruiksvriendelijker dan de v1. Dit komt doordat deze een stuk compacter is (voelt daardoor degelijker aan), de mogelijkheid heeft voor 4 probes, veel langere batterijduur, maar ook door de verbeterde software. Deze laatste is dan ook tegelijk weer een nadeel want deze draait alleen op recente tablets en smartphones, dus als je een 'oudje' hebt eerst controleren of deze ondersteund wordt.

Door het gebruik van een nieuwere versie van het blauwtandje (vandaar dat alleen recentere devices ondersteund zijn) en de nieuwe software, is de verbinding ook een stuk stabieler. Wel teleurstellend is dat hierdoor het bereik niet verbeterd is en bij plaatsing bij de Q achterin de tuin en waarbij ik binnen op de bank zit met schuifpui dicht (pakweg 15 meter), ben ik net zoals de v1 regelmatig net buiten bereik en de verbinding kwijt. Even met de iPad tegen het raam van de schuifpui geplakt staan helpt dan wel, maar echt zonder zorgen binnen op afstand monitoren zit er niet echt in.

Maar over het algemeen vind ik het een grote verbetering t.o.v. v1 en deze nieuwe is ook nog eens vriendelijker geprijsd.

Mocht je tot aanschaf overgaan, controleer direct de probes die erbij geleverd worden. IDevices heeft een recall op de eerste versie van de probes omdat deze blijkbaar onder bepaalde omstandigheden niet voedselveilig kunnen zijn. Deze worden gratis vervangen maar daarvoor moet je wel de kabels van de probes doorknippen, foto van maken en opsturen, en daarna sturen ze pas nieuwe op. Niet handig als je dan dus op zijn minst een paar weken zonder zit. Info staat op hun website maar het gaat om de probes die aan de kabelkant op twee punten (cirkelvormig, rondom) zijn bevestigd en dicht geknepen. De probes die aan de kabelkant ter bevestiging zijn plat geknepen zijn wel goed.
 
Ik zag van de week bij Gerard (ProBbqshop) een leuk apparaatje. Volgens Gerard beter als de IGrill.
Werkt ook met een app op je telefoon. Vraag hem er eens naar.
 
Danbrass dank voor de info, ik heb men BBQ stekje iets dichterbij, denk 10 meter vanaf de bank dus dat moet dan wel lukken. De igrill2 is wel lastig leverbaar heb ik het idee vaak niet op vooraad. De probbqshop krijgt ze volgens mij binnen deze maand.

Ben nu ook wel benieuwd  naar dat andere apparaatje..is Gerard veel actief hier, of kan ik het best op de website een vraag stellen?
 
Ik ben ook actief hier ;) de igrill2 is niet op voorraad geweest omdat de levering zo'n kleine 4 maanden geduurd heeft en er komen er aanstaande woensdag 40 binnen waarvan er zo'n 30 alweer verkocht zijn.

Ik ben ook bezig met een vergelijkbaar apparaat wat werkt via WiFi. Zijn nu bezig om deze te testen en te kijken of het haalbaar is om ze te gaan importeren. Ligt qua prijs weer iets hoger dan de igrill2.
 
Dag Gerard.. De moeite waard om te wachten, of kan je dat nog niet zeggen?

Heb je iets van een merk/type, kan ik alvast spieken.
 
Ja; als ze ooit komen. Staan al bijna 8 maanden in backorder :(
 
HugoJ zei:
Dank gerard, hou ons op de hoogte!

volgens mij zag ik vandaag dat hij er weer op voorraad heeft  :)
 
Heb der een besteld... Als ik m heb zal ik een review maken.. Dus als jullie iets willen weten laat maar horen.
 
Hij is binnen... Dank u Gerard...  B-)

20141115_163107_20141115_163322_zpswcakifm0.jpg


Nu nog een goed stuk vlees om hem uit te proberen..
 
Uchman zei:
Is de android app er al ?
Al lang. Alleen krijg je die volgens mij alleen te zien als je smartphone geschikt is. Anders wordt deze niet zichtbaar wanneer je bent ingelogd in Google Play.
 
Je hebt een telefoon/ tablet met Bluetooth 4.0 nodig, anders krijg je geen verbinding..

(Bij Apple is dit bijvoorbeeld vanaf de iPhone 4S en de iPad 3.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan