BasBQ
Beef en Steak

Heat deflector (of lekbak) Kamado Mini (blokker)

crisis

Tondelzoeker
Bedankt voor je antwoord Stijn!

Ik ga maar gewoon een gietijzeren pannetje van 20 cm in diameter bestellen. Scheelt me een hoop werk  ;)

Of is er inmiddels een aftermarket heat deflector op de markt die past op deze "me-too" kamado ( binnendiameter vuurmand 21.5 cm) van de lidl?

Ewald

Administrator
Forumleiding

Bas

Tondelzoeker
crisis zei:
Hallo,
Ik ben sinds kort ook in het bezit van een mini kamado. Ik wilde een heat deflector maken van een stuk rvs dat ik nog heb liggen.... Wat denken jullie, gaat dat ook werken?

Rvs kan hoge temperaturen aan, maar het stuk dat ik heb liggen is vrij dun (1mm).

Ben benieuwd naar jullie menig hierover.
Zelf ben ik van mening dat een steen op een mini kamado nog te prijzig is. Zelf ben ik niet zo handig, maar heb op marktplaats een RVS heat deflector gevonden. Werkt echt perfect! Slowcooking spareribs, picanha, beenham, bavette gaan allemaal zonder problemen.
Moeite waard om het te proberen!

Raymon

Sprokkelaar
Ik gebruik een pizza steen van fornetto dit zijn kinder pizza stenen en worden per 4 verkocht zijn lekker dik en passen perfect in combinatie met 3 boutjes met moeren rust die hierop en nooit problemen mee gehad ideaal.

Ik heb ze bij intratuin vandaan maar daar zag ik ze niet meer.

hjbrokers

Tondelzoeker
Wat zou beter werken.. Een gietijzeren pan of idd keramische onderzetter/pizzasteen?

Gietijzer lijkt me veel sterkere warmte te geven.. Keramiek is wat stabieler toch?

Bovenaan Onderaan