Vandaag voor het eerst mijn nieuwe speeltje uitgeprobeerd.
Lekkere kip aan het spit. Gezien de lente-achtige temperaturen en gedachten aan een zonnig oord heb ik het recept van Evelien geleend. Zie draadje.
www.bbqgenootschap.nl
Eerst de kip volgens het recept in de marinade gezet. Kip ieder uur gedraaid en ruim laten doorstromen met de marinade.
De Q's staan al lekker in het zonnetje. Ze zijn echt blij. 20 grad. warmer dan vorige week.
Rotisserie opgebouwd. Q met twee mandjes briketten (20 warme en 20 koude) op een dome temp van 200 C gebracht.
Lekbak met heet water er tussen in.
Kip aan het spit gestoken en op de Q. Ieder kwartier met de daarvoor gereserveerde marinade ingestreken.
Ahum, uitlijning van de rottiserie tov de kolen na het nemen van deze foto wat aangepast.
In totaal heeft het proces 90 min geduurd. Temp borst 74 C. Temp op de dijen 82 C. Dome temp. rond de 180 C.
Gedurende het proces ff buiten een biertje kunnen drinken.
Ff wat probleempjes gehad met de vorken. Boutjes hadden zich losgewerkt waardoor de kip niet stabiel hing.
De kleur komt door de marinade. Geen zwarte randjes. Velletje had wat krokanter gemogen
De smaak is voortreffelijk.
Hulde aan Evelien voor het opstellen en delen van dit recept.
Ik heb een slechte foto van de presentatie.
Daarna werd er al aangevallen.
De botjes hoeven niet op de foto.
Bedankt voor het lezen. Aanrader.
Lekkere kip aan het spit. Gezien de lente-achtige temperaturen en gedachten aan een zonnig oord heb ik het recept van Evelien geleend. Zie draadje.
Huli Huli Chicken van het spit
Afgelopen weekend met mijn verjaardag een spit van auspit gekregen. Die moest natuurlijk snel getest worden. Op zoek naar een recept en op de site van Noskos beland en daar een recept voor Hawaïaanse kip gezien. Omdat we een kleine fascinatie voor Hawaï hebben naar aanleiding van onze vakantie...

Eerst de kip volgens het recept in de marinade gezet. Kip ieder uur gedraaid en ruim laten doorstromen met de marinade.
De Q's staan al lekker in het zonnetje. Ze zijn echt blij. 20 grad. warmer dan vorige week.
Rotisserie opgebouwd. Q met twee mandjes briketten (20 warme en 20 koude) op een dome temp van 200 C gebracht.
Lekbak met heet water er tussen in.
Kip aan het spit gestoken en op de Q. Ieder kwartier met de daarvoor gereserveerde marinade ingestreken.
Ahum, uitlijning van de rottiserie tov de kolen na het nemen van deze foto wat aangepast.
In totaal heeft het proces 90 min geduurd. Temp borst 74 C. Temp op de dijen 82 C. Dome temp. rond de 180 C.
Gedurende het proces ff buiten een biertje kunnen drinken.
Ff wat probleempjes gehad met de vorken. Boutjes hadden zich losgewerkt waardoor de kip niet stabiel hing.
De kleur komt door de marinade. Geen zwarte randjes. Velletje had wat krokanter gemogen
De smaak is voortreffelijk.
Hulde aan Evelien voor het opstellen en delen van dit recept.
Ik heb een slechte foto van de presentatie.

Daarna werd er al aangevallen.

De botjes hoeven niet op de foto.

Bedankt voor het lezen. Aanrader.

Laatst bewerkt: