BasBQ
Beef en Steak

Haring op de bbq mogelijk?

 

arjan2906

Tondelzoeker
Berichten
18
Mannenbroeders,

Mijn zoontje is met zijn oom wezen vissen en komt nu met 45 flinke haringen thuis.

Omdat ik elke gelegenheid wil aangrijpen om de BBQ aan te steken leek het me leuk om deze jongens eens op de grill te gooien.

Ik heb echt gezocht, maar kan op deze site vooralsnog niks vinden over dat iemand haring op de BBQ heeft bereid (m.u.v. roken).
Op het internet staan er wel wat recepten maar ik sla jullie toch wat hoger aan.

Heeft iemand wel eens haring klaargemaakt op de bbq? Hebben jullie recepten?
Of zeggen jullie: gewoon niet doen?

Alvast bedankt voor de hulp!


 
Ik zou niet te moeilijk doen, wat zout en peper en als ze klaar zijn wat citroensap
 
H??l vroeger nam mijn vader altijd gerookte haring mee van de markt.
Hij noemde dat bokking.
Ik weet alleen nog dat het een heel erg zoute vis was met behoorlijk wat graat.  :D
Geen ervaring op de BBQ , misschien eens googlen.
 
Je kunt haring warm of koud roken. Dan wordt het meestal bokking genoemd. Als je de haring openklapt en warm rookt heet het een kipper. Om het verwarrend te maken :)
Maar je kunt de haring ook als een vette vis (zoals een makreel) grillen. Vooral niet te lang, dat komt een vette vis niet ten goede. Peper, zout en wat citroen (en peterselie), verder geen poespas. Haring is wel wat graterig.
 
Allemaal heel erg bedankt. Hier kan ik wel wat mee. Ik hoop dat het lekker is en zal jullie op de hoogte houden.
 
moet je verse haring niet eerst  minimum 24 uur invriezen om de kans op haringworm te vermijden ???
 
steve sdq zei:
moet je verse haring niet eerst  minimum 24 uur invriezen om de kans op haringworm te vermijden ???

Is dat niet als je hem rauw eet met een uitje of zo???
 
Hans zei:
steve sdq zei:
moet je verse haring niet eerst  minimum 24 uur invriezen om de kans op haringworm te vermijden ???

Is dat niet als je hem rauw eet met een uitje of zo???
ik weet dat er iets is met haring en die worm hoe het juist zit weet ik niet precies maar dacht er toch maar beter even iets over te zeggen
 
steve sdq zei:
Hans zei:
steve sdq zei:
moet je verse haring niet eerst  minimum 24 uur invriezen om de kans op haringworm te vermijden ???

Is dat niet als je hem rauw eet met een uitje of zo???
ik weet dat er iets is met haring en die worm hoe het juist zit weet ik niet precies maar dacht er toch maar beter even iets over te zeggen
het is inderdaad als je dit mag geloven enkel gevaarlijk als je hem rauw eet
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Haringworm
 
Terug
Bovenaan Onderaan