BasBQ
Beef en Steak

Handschoenen, waar let ik op?

cassowari

Vuurmaker
Berichten
50
Zoals gezegd, ik ben nieuw hier en heb dus niet al teveel accessoires in huis. BBQ'en deed ik eigenlijk altijd zonder handschoen, maar nu ik een Kamado ga ontvangen lijkt me dat toch iets wat ik liever wel wil hebben. Maar waar let ik het beste op bij zo'n handschoenen? De prijs varieert online van 10 euro tot 50+. De goedkopere lijken van katoen, de duurdere van leder. Voldoen de goedkope handschoenen ook of wordt dat al snel duurkoop?

Alvast bedankt!
 
Ik gebruik de Weber handschoenen het meest, als het echt heet wordt neem ik de Petromax handschoenen.

IMG_0255.jpeg
 
Zelf heb ik gekeken naar reviews van gebruikers en hoeveel graden de handschoenen aankonden icm de EN norm voor hitte. Ze vermelden ook de tijd erbij hoe lang je iets kan vasthouden dat heet is afhankelijk van temperatuur.
Heb niet exact deze handschoenen, maar zoiets als hieronder:

 
Kijk eens naar lashandschoenen . Stukken goedkoper 😄

Helemaal eens.
Zorg voor lange kappen waarmee de pols / onderarm ook bedekt is.
Ik gebruik lashandschoenen van ca € 5,- paar.
Als ze nat en of vet en vies zijn verliezen ze hun isolerende waarde. Voor dit bedrag kan je wisselen.

Welke handschoenen je ook gebruikt: bedenk van te voren even waar je de hete boel gaat neerzetten / op hangen enz.
Als je het gewoonweg te lang vast houdt wordt het altijd te heet 🤪
 
Veel van die handschoenen krijg je het al warm van na 10 seconden een ovenschotel vast te nemen.

Maar alles hangt wel sterk af wat je ermee wilt doen, gaat het om een snelle actie, of ga je om het zo te zeggen 200 meter wandelen met iets warm in je handen. Als het om iets te verzetten is en kort zijn "ovenhandschoenen" voor vele dingen meer dan genoeg. Voor de meeste acties gebruik ik hier zo een paar van die weber handschoenen, is meer dan genoeg. Ik heb hier ook nog ergens zo een paar handschoenen liggen die volgens het boekje 500 graden celsius aankunnen (of iets in die trend). Dat verschil in seconden tot het warm is met die ovenhandschoenen, wel geen idee of er wel een verschil is.

Ga je voor een warme steen wisselen en/of lange acties etc, dan denk ik dat je categorie lashandschoenen moet gaan kijken. Deze zijn echt gemaakt voor zeer hoge temperaturen.

Maar ik kijk gewoon dat het altijd korte acties zijn, dan maakt het niet zoveel uit, warm zal het toch worden. Alleen de ene zal een paar seconden meer zijn dan de andere
 
Een goede doe het zelf zaak opzoeken en daar passen en voelen.
Hoe dikker hoe beter warmte bestand meestal, echter veel minder gevoel.
Ikzelf gebruik dikke lederen las handschoenen als ik gietijzeren pan of pot uit de Q neem richting tafel met gasten. Er is namelijk altijd wel iemand die niet oplet waardoor je soms langer dan voorzien met die hete pot in uw handen staat.
Heb me zo verbrand gehad met een pan, laten vallen wil je niet, en zomaar ergens neerzetten ook niet in verband met brand vlekken.
Als ik diezelfde pot bvb enkel uit de Q neem om ernaast op mijn werktafel te zetten gebruik ik een handschoen zoals jij voorstelde. Ik kocht die echter aan veel lagere prijzen lokaal in een betere doe het zelf zaak.
 
Heb voor 6 euro incl verzenden bij Ali een setje handschoenen gekocht die ook verdacht veel op las handschoenen lijken,werken perfect 👍
 
Idd , gewoon stevige lashandschoen en nemen en geen bbq gerelateerde handschoenen , steek dat extra geld maar in een lekker stukje vlees😇
 
Terug
Bovenaan Onderaan