BasBQ
Beef en Steak

handmatig gehaktmolen: aanbevelingen?

C

Colin

Gast
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een betaalbare gehaktmolen voor het voorbereiden van pat?'s en worsten. Omdat het zal om een of twee kilo vlees per keer gaan, hoef ik niet een elektrisch.

Een keer heb ik een oude gietijzer gehaktmolen gebruikt, maar dat was niet prettig werken omdat de helft van de vlees bleef plakken tussen de schroef en wand.

Vandaag heb ik gekeken naar enkele RVS modellen van merk Tre Spade (IT). Die zien er goed uit, maar of ze goed werken is maar de vraag.

Ik hou me open voor suggesties.

Bij voorbaat dank.
 
ik heb je bericht even hier naar toe verplaatst Colin,  ;)
 
Ben ook maar een beginner hierin, maar volgens mij is met het vlees en de molen ff in de vriezer leggen meteen je plak probleem opgelost.
als ik het verkeerd heb wordt ik hier snel genoeg gecorrigeerd  ;D
 
Ik heb net een porkert aangeschaft  en is echt een aanrader. 2 kilo is goed te doen en hij snijdt goed. Idd is het aan te raden het vlees even in de vriezer te leggen vlak voor het malen.

Als ik jou was neus eens op de website van vuurenrook.nl. Daar staan verschillende formaten en merken. Martijn kan je ook prima informeren wat voor jou een goede molen zou zijn.
 
Ik heb de Porkert 8 en ben uiterst tevreden!
Heb hem van Martijn bij Vuur & Rook.
 
Mrmannetje +1 ;)
 
Boel0037 zei:
Ik heb net een porkert aangeschaft  en is echt een aanrader. 2 kilo is goed te doen en hij snijdt goed. Idd is het aan te raden het vlees even in de vriezer te leggen vlak voor het malen.

Als ik jou was neus eens op de website van vuurenrook.nl. Daar staan verschillende formaten en merken. Martijn kan je ook prima informeren wat voor jou een goede molen zou zijn.
Dank je, ik heb al gekeken naar de vleesmolens daar. Ik wilde maar graag even horen van mensen die al een Porkert of aan andere hebben aangeschaft.

Heb je een gietijzer of een RVS molen genomen? En van welke maat? 5/8/10?

 
Gisteren heb ik een veiling gewonnen op ebay, d.w.z. ook een Porkert 8 ,nieuw in doos voor Euro 6,40 pfffff + Eur 5,90 verzendkosten....
Ik lees uitermate veel en positief commentaar over deze Porkert 8.
 
wat zegt het getal achter de naam eigenlijk? Bijvoorbeeld de 8 achter Portkert 8. Je hebt ze namelijk met diverse getallen.
 
Dat geeft het formaat aan, een 5 is een kleintje, een 8 gemiddeld, en een 10 is groot. Dus de vulmond is dan ook groter, en dat maakt dat je meer kunt malen op een makkelijker manier. En als je maalschijven gaat bestellen moet je dus ook hetzelfde nummer bestellen.
 
Porkert of Westmark, beide goede handmolens
 
Terug
Bovenaan Onderaan