BasBQ
Beef en Steak

hamburger voorraad

AV

Gemarineerd
Berichten
1.193
DSCF0664_zps9da7554e.jpg


paar kilo h om h gehakt hamburger gekruid met nog wat meer van mij doorheen gekneed.
k stamp deze in een lengte pvc van 110 mm dia-m
halve dag invriezen.
pvc ffn onder hete kraan en daar is de rol gehakt.

daarna snijden naar div gewenste dikte.
DSCF0666_zps694456e3.jpg
.

zo en nu 20 stuks terug in de vriezer voor later op de bbq en de snelle trek ;D
 
Dit kunstje met die PVC pijp vind ik ook leuk!
 
de kneep zit m in de invries tijd.
6a7 uurtjes en de massa is goed tot door de enigsind  nog weke kern te snijden
 
das handig zeg! leuk idee!
 
Geweldig! En handig in de vriezer. Een pvc-pijp vol gehakt op voorraad en de hamburgers pas afzagen en ontdooien wanneer nodig!
 
Het idee is bijzonder goed, alleen net wat structor zegt: niet elke combinatie van een PVC-product en voedsel is aan te raden. een tussenlaag zou in deze niet misstaan.
 
Ipv pvc gewoon een rol maken in plastic folie werkt misschien ook..?
 
Met folie een nette rol maken is niet voor iedereen weggelegd. Met een dergelijk systeem is het een 100% garantie voor een ronde hamburger, met altijd dezelfde diameter.
 
dat pvc schadelijk is na contact met voedsel is te verwaarlozen maar om voor zeker te gaan rvs lijkt me geschikter.
k doe dit al jaren en heb ook al zolang t voornemen om rvs pijp te nemen.
maar komt dr steeds niet van.

folie zou kunnen  maar niet voor mij, ik stamp t burgervlees in de pvc behoorlijk aan met bonen in blik .
vooral met puur rund zorgd dit voor een stevige bijt.



zoek ook regelmatig naar een vlees lintzaag,maar die zijn prijzig.
dus hou ik t voorlopig op deze manier.
 
Haha. Geniaal.  ;)
 
DutchCraftBeer zei:
Haha. Geniaal.  ;)

zeker haha: maar t geniale was eingelijk onstaan in de vorige eeuw.
jaren 80: kleine kids lusten/willen geen  dikke vette gehakt bal, maar wel alles wat rond en plat is, en gelders/ /zigeuner/uien  of  hamburger gepanneerd gekruid is..
 
Dat is jammer, de foto's zijn weg. Kunnen die weer terug anders moet het draadje naar de asbak :(
 
Misschien beetje laat (maar beter dan nooit).

In de keuken (patisserie) werkte we vaak met PVC stekers als we grote groepen moesten doen. Om dan geen contact met het eten te maken en het makkelijk losse van het product gebruikte we Acetaatfolie. Ideaal spul voor dit soort werk heb er zelf ook altijd een rol van thuis liggen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan