BasBQ
Beef en Steak

Hamburger JBG

G4P

Tondelzoeker
Berichten
8
Ik ben een groot van de BBQ Bijbel van Julius Jaspers.

Tijdens mijn vakantie in Frankrijk heb ik een grote pot eendenvet gekocht en zondag leek me een mooie dag om dit voor de eerste keer te gaan gebruiken.

Het recept van de huisburger van Julius Bar & Grill met zelf gekruid gehakt, gerookt spek, cheddar, de JBG-burgersaus en gesmoorde ui in eendenvet was de uitverkorene.

Ik moet zeggen, dit is een blijvertje. Ongelooflijk lekker!

548650585f19051e1dd7b588913aaf43.jpg


Ik weet niet of het gebruikte eendenvet daar ook echt waarde aan heeft toegevoegd. Daarvoor ben ik er nog niet echt bekend mee.

Overigens zag ik via Google dat Julius Bar & Grill permanent gesloten is. Was het niet rendabel?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekkere burger.  Eendenvet doet het ook goed om aardappeltjes in te bakken, dat is van Heston Blumenthal ding.
Of zoals ik doe aardappeltjes coaten in gesmolten eendenvet en dan op de BBQ indirect bakken.
 
Ewald zei:
Lekkere burger.  Eendenvet doet het ook goed om aardappeltjes in te bakken, dat is van Heston Blumenthal ding.
Of zoals ik doe aardappeltjes coaten in gesmolten eendenvet en dan op de BBQ indirect bakken.

Interessant Ewald. Coaten en dan indirect in een pan neem ik aan? Hoeveel graden? Ik moet op de een of andere toch die pot leeg krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is een erg mooie burger.
 
Burgers zijn altijd lekker. Moet ze vaker gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan