Beef en Steak

Hallo!

gingercook

Tondelzoeker
Hi allen!

Even voorstellen! Ik ben Melvin, 33 jaar uit Deventer.
Sinds dit jaar het voorrecht om eindelijk een huis met een tuin en overkapping te wonen.
Uiteraard hoort daar dan een goede BBQ bij. Regelmatig bij vrienden mogen en kunnen bbqen. Daarvoor ook een tijdje een weber kettle in bezit gehad, maar destijds was het een burger en een speklappie maximaal. Tegenwoordig meer bezig met mooie stukken vlees, maar dit thuis altijd in de oven of pan gedaan.

Momenteel zit ik nog in de oriëntatie fase!
Ik vind de nieuwe Grill Guru Prime een prachtige kamado, maar overweeg ook een Weber Summit E6, of een Weber Master touch met daarnaast een Smokey Mountain.
Kort gezegd; teveel keuze en opzoek naar jullie advies! Ik laat me graag overtuigen.

Eet smakelijk!

Hoi Melvin, welkom bij het Genootschap

Welkom Melvin!

Formaat kamado is afhankelijk van diverse aspecten.

*Budget
*Voor hoeveel mensen wil/moet je eten bereiden
Afhankelijk van bovenstaande zullen bepaalde merken en modellen wel afvallen.

Welkom Melvin!

Formaat kamado is afhankelijk van diverse aspecten.

*Budget
*Voor hoeveel mensen wil/moet je eten bereiden
Afhankelijk van bovenstaande zullen bepaalde merken en modellen wel afvallen.

Bedankt voor je reactie! Ik weet inmiddels wel zeker dat het een large moet worden, als het een Kamado wordt. Budget zal tot €1500 te rekken zijn, zonder thuis ruzie te krijgen 😝
Dus inderdaad, er vallen al veel kamados af.

Hey Melvin, welkom! De zoektoch naar de juiste Q, het blijft een dingetje he. En hoe verder je op het forum leest, hoe ingewikkelder die keuze wordt. 🙈
Gewoon kooen waar je zelf zin in hebt. Elke bbq, merk en model heeft zowel z'n voor- als nadelen. Ik zou eerder kijken naar welke accesoires je er allemal voor kan kopen. Succes

Welkom Melvin! Veel plezier hier.
Er zijn draadjes vol geschreven over deze keuze.
Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!
Met jouw budget valt er e.e.a. af maar is er nog steeds veel keus.....dus succes ;):)

Bedankt voor je reactie! Ik weet inmiddels wel zeker dat het een large moet worden, als het een Kamado wordt. Budget zal tot €1500 te rekken zijn, zonder thuis ruzie te krijgen 😝
Dus inderdaad, er vallen al veel kamados af.

Je kan nieuw kopen, al is er met een Marktplaats koopje ook niks mis!

Een mooie 2de hands monolith 55 of bastard large bijv. Dan houd je nog geld over voor een Weber go Anywhere of een mooie bastard compact (want 2 bbqs is naarmate je het meer gaat doen wel erg prettig, vooral als je meerdere dingen klaar wil maken met verschillende bereidingswijze/tijdens en of temperaturen)

Er staan ook wel BGE's large 2de hands te koop maar je zit nu in een dure tijd betreft marktplaats aanschaf.

Heb je een bbq meubel, ga je er eentje (laten) maken of zoek je er een met een onderstel?

Kamado Joe is ook een erg goed merk.
De classic 1 is nu bij de Welkoop te koop voor €799,-

Je hebt ook de kamado Joe classic 2 stand alone dus zonder onderstel deze valt net binnen je budget met €1499,-

Succes met je zoektocht!

Je hebt ook de kamado Joe classic 2 stand alone dus zonder onderstel deze valt net binnen je budget met €1499,-

Succes met je zoektocht!
Paar stenen er onder en het staat als een huis 🙃

IMG_0158.jpeg

Welkom Melvin!

Welkom Melvin! Ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze. Veel plezier!

Terug
Bovenaan Onderaan