BasBQ
Beef en Steak

Hallo

Telekletser

Tondelzoeker
Berichten
1
Hoi!
Ik ben de Telekletser.
Lid geworden omdat ik een nieuwe kettle heb gekocht. Vroeg, maar ik heb besloten dit seizoen met de oude uit te zingen en pas in December de doos open te maken (zal duur jaar worden aan kadopapier). Mijn 47 inch o.t. premium is na 15 jaar nog goed, maar ik wilde iets groters en zag een aanbieding die ik niet kon laten gaan. Mijn dochtertje is midden in de zomer jarig en een ietwat groter model is dan wel fijn.

Kan ik er iets mee... tja worstjes omdraaien lukt erg goed.
Mijn zoontje vind een "kipmannetje" altijd wel leuk. De rechtopstaande beercan chicken is me dus al gelukt, al houdt mijn familie niet zo van kip, maar het ziet er altijd leuk uit.
Op mijn nieuwe 70th anniversary hoop ik verdere stappen te zetten in de wereld van het buitenkoken en oa een keer pulled pork te maken en er was ook iets met MOINK . 'Worstjesomdraaipakket' vind mijn vrouw altijd handig om in te slaan, dus dat zal ook wel weer vaak de revu passeren. En het kipmannetje wordt vast en zeker wel weer een keer aangevraagd.
Dit jaar ben ik mijn kinderen meer bij "koken" aan het betrekken als mama niet thuis is. Ze vinden het erg leuk om dingen te snijden, te roeren en voor te bereiden. Heb een hamburger persje en een sjaslik is ook al eens in elkaar geprikt. Mijn zoontje wil ook wel grillmaster worden en helpt soms met het aansteken en daarna het draaien van worstjes (onder toezicht). Bestaat er trouwens zoiets als een workshop "weberen met/voor kinderen"? Dat ik wat bijleer en mijn zoontje ook.

Hopelijk vind ik hier wat tips, tricks en inspiratie om iets anders dan standaard klaar te maken en evt advies om de Sint nogmaals op pad te sturen (wat had piet nu weer in zijn handen, een thermometer met blauwe tanden?)
Of juist tips hoe ik een special edition kettle het beste in de tuin positioneer. (Lees: hoe overtuig ik mijn vrouw ervan, dat de kliko maar de oprit op moet en dat verdere investeringen in een buitenkeuken noodzakelijk zijn voor de juiste smaak en voor de veiligheid van de grilmaster in spé)

Weet niet of ik veel ga posten hoor, meestal lees ik de stukjes.
 
Welkom Telekletser, er valt hier genoeg te lezen ( leren )
 
Welkom hier
 
Welkom Telekletser!
 
Welkom
 
Ik heb een paar ideeën.
Vrouwen houden van sieraden, een klieko is geen sieraad en mooie buitenkeuken daarin tegen.??
De leermeester ben je zelf geen cursus nodig ( wel grote aandacht voor veiligheid bij kids )
Ik vroeg altijd wat vind je lekker uit de keuken tegen de kids.
Dan vertelde ze bv friet kip en appelmoes, of pannenkoeken of banaan met chocolade en appeltaart.
Laat ze dat maken , doen ze het goed nodig vriendjes uit , ze groeien.
 
welkom bij de club!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan