BasBQ
Beef en Steak

Hallo

Paulo

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik een 50+ die in zuid Europa woont en net een nieuw huis heeft aangeschaft. Daarbij hoort een BBQ.

Aangezien ik de kamado bbq's te duur vind zoek ik een mooie gewone houtskool BBQ.

Ik vind de Boretti Carbone een mooi model. Eigen zocht ik meer van dat soort rechthoekige modellen maar kan deze nergens vinden.

Aan de andere kant is de Weber E5775 een optie.

Ik zou graag willen weten welke van deze 2 kwalitatief de beste is , maar ook de handigste.


Wat jammer is bij de weber dat deze geen zijtafeltje heeft.

Bedankt voor de feedback.

Grt
 
Hoi Paulo. Welkom op het forum.

Er staan meerdere draadjes op het forum m.b.t. de Boretti carbone en de ervaringen van andere gebruiker.
Persoonlijk zou ik als dit de twee opties zijn voor de Weber gaan.
Succes met je keuze.
 
Paulo, welkom op het Genootschap.

Ik zou voor de weber gaan, kwalitatief zeer goed, gebruiksvriendelijk en zeer veel mogelijkheden.
Je kan er zelfs een zijtafeltje bij kopen.
 
Welkom. Napoleon doet het tegenwoordig ook goed en wat gunstiger geprijsd dan Weber.
 
Welkom hier
Naast dat weber zich al ruimschoots bewezen heeft op kwaliteit en dat je er perfect mee kan bbq-en, hebben ze ook een goede nazorg.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Welkom bij het genootschap

succes met je zoektocht
 
Welkom, ik zou ook voor de Weber gaan hoor!
 
Ik ken de Boretti niet maar heb sinds kort de weber 5775 voor op de camping. Lekker compleet met alle accessoires die erbij komen! Paar korte grillsessies gedaan en vorige week de eerste low&slow van 6 uur. De beheersbaarheid van de temperatuur viel me niets tegen, de spare ribs waren meer dan prima. Wel trekt het wat valse lucht via het deksel dus uiteindelijk duurt het wat langer om de sessie te stoppen en de kolen te doven.

Het is dus allemaal niet zoals de kamado die thuis staat maar het komt een goed eind in de richting. Maar stiekem zou ik - als je echt fanatiek wil Qen - toch voor een kamado gaan (L of XL)
 
Terug
Bovenaan Onderaan