BasBQ
Beef en Steak

Hallo Q'ers der lage landen

 
 
 

Adrie

Kooltjesharker
Berichten
166
Te zien aan de hoeveelheid aanmeldingen per dag is het BBQ seizoen weer vol op begonnen en ook daar doe ik lekker aan mee (al zou je natuurlijk kunnen stellen dat het seizoen nooit eindigd voor de die-hard BBQ'ers, maar ok).

Vanwege de beperkte ruimte (op een redelijk balkon) ben ik de trotse eigenaar van 2 Smokey Joe's (1xSJS+1xSJG). Vooral de SJG (als eerste gekocht) is in eerste instantie veel gebruikt als typische Hollandse BBQ, maar als hobby kok vond ik toch echt dat er meer op moest kunnen. Enter de (2e handse) SJ nummer 2, bedoeld om ook wat rook testjes mee te doen (SJS genomen vanwege de vents aan de onderzijde).

Na wat Low & Slow testjes van een paar uur op basis van de snake method met ecoBrasa's (Ribs die op zich prima waren gelukt) liep ik steeds tegen het feit aan dat er relatief weinig ruimte was onder het deksel, en zat de temperatuur probe (in de SJS geknutseld) aardig in de weg. Als echte DIYer onstond toen het plan om 1 van de 2 SJ's om te toveren tot een mini WSM (de SJG op basis van het ontwerp van de virtual weber bullet).

Dit plan zit momenteel in de voorbereidingsfase, wat mij op dit schone forum bracht! Nu heb ik inmiddels al gezien dat er een DIY deel is, dus zal zeker proberen er een buildlogje van te maken!

Groet,
Adrie
 
Welkom!
 
Adrie,  welkom op het BBQ Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan