BasBQ
Beef en Steak

Hallo en complimenten

B

Beaniac

Gast
Hallo allemaal.

Voordat ik iets vertel over mijzelf wil ik de makers en gebruikers van deze site even hartelijk bedanken voor alle waardevolle content. Zowel in vorm van tips, tricks en recepten, maar ook alle prachtig ge?llustreerde zelfbouw- en sessie verslagen. Het is mij een lust voor het oog en in vele gevallen een grote inspiratiebron! Dus mijn complimenten aan iedereen die hier aan bijdraagt.

Dat gezegd hebbende zal ik mijzelf even voorstellen.
Ik ben inmiddels bijna 27 en ruim 10jaar hobbykok. Jaren lang ging ik thuis in de weer met smaken, technieken en producten om voor onszelf en voor gasten iets moois op tafel te zetten.
Sinds een klein jaartje is daar een nieuwe passie bijgekomen. Outdoor cooking. Niet alleen op de bbq of grill maar ook "in het wild" op open vuur met mn pie-iron of skillet of gewoon met niets meer dan een rooster over een smeulen d houtvuur.
Ook campingstyle koken met een brandertje vind ik al prachtig, wie heeft er nog een keuken met duizenden euro's aan apparatuur nodig als je lekker in de vrije natuur en goed gezelschap met een mooi product in de weer kan zijn?!

In het dagelijks leven werk ik parttime als operator in de procestechniek. En vul dit aan als zelfstandige in de koffiebranche (mijn andere hobby).

As we speak draait mijn nieuw aangewonnen cheapo verticale smoker zijn tweede batch kip&knoflook. Wat begon met "eens kijken of roken iets voor mij is...." moet ik nog meer zeggen?

Ik hoop ook mijn bijdrage uiteindelijk te kunnen leveren, maar voorlopig ga ik even keihard genieten van die van jullie!  B-)
 
Welkom bij de club
 
hoi Beaniac,
welkom bij dit edele genootschap,
en bedankt voor de complimenten, zo'n forum maak je met elkaar tot wat het nu is geworden  :)
 
Mooie intro! En we hebben hier nog meer mensen met een bbq en koffie voorliefde!
Leuk dat je mee komt doen.
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Beaniac, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom!
 
Bedankt voor het warme welkom :)

Fototje van sessie gegrilde kip van gister.
Nog even zoeken om de cheapo onder de knie te krijgen. materiaal is erg dun dus niet bepaald brandstofzuinig.
Delen en deuren rookdicht gemaakt met kachellint en voorzien van goede dome-temp probe.
Op de to-do lijkst staat een luchtschuif in de vuurschaal, om meer trek te kunnen realiseren en om as te kunnen lossen.


2zrmh36.jpg

hur8n6.jpg


Uiteraard mooi (Frans) kippetje gebruikt, en onderstaande recept aangehouden.
E?n borst naar de buurman voor de "overlast" en de laatste vanmorgen bij het ontbijt soldaat gemaakt.

24osm69.jpg


Recept: Lekker simpel maar prima om mee te beginnen

http://www.rtlniels.nl/bbq/?p=1046
 
Lekker kippetje.
Haha, kijk uit hoor... ik begon ook met deze El Cheapo. Ontdekte het forum, raakte verslaafd en nu staat er een Egg in mijn tuin te roken.
 
Welkom Beaniac, veel plezier en inspiratie hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan