Beef en Steak

Hallo allemaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter boiler
  • Startdatum Startdatum
B

boiler

Gast
Hall bbq liefhebbers,

Bij deze stel ik me even voor. Mijn naam is Eric, ben 49 jaar en woonachtig in de regio Den Bosch.

Reeds jaren een barbecue liefhebber. Ooit een gas bbq gehad, maar dat was toch niet mijn ding.........
Nu ben ik sinds jaren in bezit van een Weber go-anywhere. Maar voor thuisgebruik is dat toch wel errug behelpen. ( te veel prutsen op deze kampeer bbq in de achtertuin, zeker als je voor je familie/gasten een bbq verzorgd). Verder bezit ik als kampeer liefhebber wel nog een erg praktische Cobb. Die bevalt zeer goed als camping-bbq.

Nu ben ik op zoek naar een bbq met wat meer capaciteit. Tot voor kort keek ik alleen nog maar naar een Weber OTP 57. Maar inmiddels ben ik na wat lees en speurwerk op t www enthousiast geworden van een keramische barbecue.

Hier op dit forum hoop ik veel te lezen over het (voor)bereiden van de gerechten en info verzamelen over de hardware, o.a. de BGE's, Primo's e.d.

Groetjes.

hoi Eric,
welkom bij dit edele genootschap.
de WGA gebruik ik het meest van al mijn bbq's  ;)

Welkom Eric!!! Veel plezier hier!!!

Hoi Eric, welkom bij het BBQ Genootschap

Welkom Eric!
Er zijn hier zat mensen die keramisch kokkerellen, dus daar zal zat info over te vinden zijn. Persoonlijk gebruik ik een BGE en een ketelBBQ van outdoorchef en het grootste voordeel van de keramische is toch wel de lange brandduur en de temperatuur stabiliteit. Keramische Q's branden lang en stabiel zonder veel kunstgrepen. Echter bij een ketel kun je werken met verschillende technieken (bv snake en minion) om de brandduur te verlengen, dus eigenlijk hoeft dat ook geen dooddoener te zijn. In principe kun je op beide BBQ types dus gewoon alles bereiden wat je maar wilt. En voor de prijs van een stuk merkkeramiek heb je vier tot vijf luxe Webers.
Succes met de keuze :D

Welkom Eric!
Zelf gebruik ik een BGE en een BlacBastard!
Heb ook een weber otp en een wsm, maar merk aan mezelf dat ik automatisch ??n  van de kamado's pak!

Al zal ik nooit afstand van mijn vertrouwde webertjes kunnen Doen

Van harte welkom Eric!!

Thanks.

@Structor :  Die nickname heb ik ooit "verdiend" in een grijs verleden, tijdens een initi?le opleiding bij een defensie onderdeel......... Verder heeft dat weinig associaties met kokkerellen (met of zonder bbq) maar wel toepasselijk hier  :) Alhoewel we toen wel veel in de vrije natuur "barbecues" gebouwd en gebruikt hebben.

En verder blijf ik natuurlijk zeker mijn wga gebruiken. Maar via een geplande upgrade naar een Weber OTP 57 ben ik al surfend op t web, en dit forum, eigenlijk erg ge?nteresseerd geraakt in een keramische bbq. Moet er nog wel "even" over nadenken want ze zijn wel prijzig. Op dit moment staat een Primo Oval L bovenaan mijn lijstje gevolgd door een BGE L (jaja).

keuzes keuzes keuzes, als ik ooit keramisch ga, ga ik voor de primo

Terug
Bovenaan Onderaan