BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal

MCbastard

Tondelzoeker
Berichten
10
Erg leuk om deel te nemen op dit forum, ik ben ongeveer 20 jaar aan het BBQen. Gestart met diverse Webers, o.a. WSM, Genesis gas BBQ en sinds 2 jaar een Kamado The Bastard Large, Weber Genesis heb ik nog in bezit. In eerste instantie The Bastard gebruikt in bijgeleverde frame (nest), nu sinds een aantal weken in het bezit van een mooi meubel. Helaas nog wat problemen met de plaatsing van The Bastard in het meubel, staat niet erg stabiel  :-S De uitsparing in het blad is wat ruimer als de doorsnede van de Kamado, dit is volgens mij altijd het geval ivm de hitte van de Kamado, rondom ongeveer 15-20mm ruimte.

In eerste instantie had ik de Kamado direct op de tegel in het meubel geplaatst (steen op steen), bij nader inzien een Bastard table stand aangeschaft, staat nu iets hoger in het meubel. Helaas blijft het instabiel, bij het openen van het deksel kantelt de Kamado wat naar achter, dit lijkt mij niet de bedoeling.

ik ben nu op zoek naar mogelijkheden om The Bastard vast te zetten of klem te zetten in het meubel. Ik zou de bevestiging punten van de tafel scharnieren kunnen gebruiken, het is wel lastig om vanuit deze punten een strip oid te maken ter bevestiging aan het meubel zodat The Bastard geborgd staat.

kortom, ik ben op zoek naar ervaringen, ideeen om The Bastard stabiel in het meubel te plaatsten.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Hoi McBasterd,

Welkom op het BBQ genootschap en veel plezier op dit forum.

Succes gewenst met de oplossing voor je meubel als je wat foto's hebt is hulp vaak snel nabij.

 
Welkom hier!
Misschien tussen de bbq en de uitsparing in de tafel (die 15mm-20mm waar je het over had) iets van hittebestendig vilt / kachelkoord tussen doen?
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
Je kamado direct op een tegel plaatsen is een slecht idee. Er zijn niet voor niets voetjes en nesten om ze in te plaatsen.
Door de hitte barsten tegels of ze worden zo heet dat het hout eronder verkoolt met de tijd.
 
Hoi MCbastard,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom hier op dit mooie forum
 
Welkom bij het genootschap.
 
Terug
Bovenaan Onderaan