BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal!

W

wgroenwold

Gast
Mijn naam is Wiebe, 33 jaar en woonachtig in Deventer en al jaren een liefhebber van de BBQ. Hoe ben ik op dit forum gekomen?

Ik ben een echte liefhebber van het slowcooken. Ik heb dit jaren in huis gedaan met o.a. een crockpot en vanuit de oven. Een jaar geleden ben ik overgegaan tot de aanschaf van een Dutch Oven (DO) om ook buiten het huis lekker tekeer te kunnen gaan met gerechten bereiden etc. Door alle informatie op het internet begon ik steeds meer te zien dat je met een BBQ veel meer kan dan alleen maar vlees opwarmen en naar binnen schuiven. Hier is ook een hele wereld en vooral techniek omheen om je stukje vlees perfect te kunnen bereiden. Via een paar zoekopdrachten in Google kwam ik op dit forum terecht. Ik ben meteen de hoeken en gaten van het forum gaan opzoeken om een goed beeld te krijgen van wat er hier allemaal gedeeld word. Dat sprak me zeker aan, thumbs up aan iedereen , dus zodoende heb ik mij aangemeld.

Vanaf het moment dat ik mijn eerste DO binnen had ging het ineens heel erg snel met BBQ?s spullen aanschaffen.
Mijn huidige opstelling qua buitenkoken/bbq-en: ik ben in het bezit van een Patton Kamado 21? voor low en slow, grotere gezelschappen of pizza?s. Een WGA voor de kleinere bbq maaltijden met zn twee of vakantie. Daarnaast heb ik een Joy Stove voor het buiten wokken of opwarmen van de DO. Ook staat de Joy Stove na gebruik als heater (alle deksels dicht) onder de overkapping. Zoals al genoemd heb ik ook DO?s, een 9qt, 2 qt, een skillet en twee kleine pannetjes.

Samengevat ben ik iemand die simpel en makkelijk kookte (fornuis ook ja) maar ik ben inmiddels echt wel een kook-liefhebber geworden. Ik vind het heerlijk om (lang) bezig te zijn met de bbq en DO?s.

Ik zal van tijd tot tijd natuurlijk foto's etc delen. Heel veel BBQ plezier allen, en ikzelf ook!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom, ben benieuwd wat voor lekkers je met ons gaat delen! :D
 
Welkom hier!
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Wiebe,

Een mooi gepassioneerd verhaal, ik kijk nu al uit naar de foto's en recepten.
 
wgroenwold zei:
Mijn naam is Wiebe, 33 jaar en woonachtig in Deventer en al jaren een liefhebber van de BBQ. Hoe ben ik op dit forum gekomen?
Vanaf het moment dat ik mijn eerste DO binnen had ging het ineens heel erg snel met BBQ?s spullen aanschaffen.

Als een lopend vuurtje, ...........bedoel je ;)

Hoi Wiebe, welkom bij het Genootschap
 
Terug
Bovenaan Onderaan