BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal

TechNiels

Sprokkelaar
Berichten
38
Hallo allemaal,

Mijn naam is Niels Kampen en ik heb me vandaag geregistreerd op het forum om mijn BBQ skills meer te ontwikkelen. Ik BBQ sinds 6 jaar op een Weber 57 cm Performer. Van thuis uit had ik geleerd om te BBQ-en door zoveel mogelijk vlees in een zo kort mogelijke tijd klaar te hebben. Sinds 6 jaar probeer ik het toch maar anders te doen...  ;) Het boek van Noskos "Het vuur de baas" heeft me veel op weg geholpen.

Ik doe tegenwoordig veel Low & Slow sessies en merk dat mijn Weber veel brandstof verbruikt en de temperatuur moeilijk constant te houden is. Ik denk erover om een keramische grill aan te schaffen. Het enige wat me nog tegenhoud is de prijs. En de afweging of de BBQ de prijs wel waard is.

Ik kijk er naar uit om het forum af te struinen naar recepten, goede adviezen en misschien zelfs een paar tips te geven.

Groeten Niels.
 
Welkom Niels


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Van harte welkom Niels.
Ook de temperatuur van een Weber kogel is redelijk constant te houden met behulp van o.a. een waterreservoir en een briketten snake.
Probeer het maar eens. ;)
 
Welkom Niels. Succes met de zoektocht naar een goede barbecue maar met de raad van het forum hier komt dat helemaal in orde.
 
Hoi Niels,
Welkom bij het Genootschap.
Als de prijs van een Keramiek je afschrikt kun je ook overwegen om een WSM aan te schaffen naast je Weber Ketel, of een UDS te bouwen.
 
Welkom hier Niels!

Een keramische barbecue gaat een leven lang mee.
Hoe langer je wacht met aanschaffen, hoe duurder hij in verhouding wordt... ;)
 
Welkom hier Niels  :)
 
Hans zei:
Van harte welkom Niels.
Ook de temperatuur van een Weber kogel is redelijk constant te houden met behulp van o.a. een waterreservoir en een briketten snake.
Probeer het maar eens. ;)

Dankjewel Hans,

Dat zal ik nog eens proberen, bij mij ging de snakte vaak ?uit?. Gebruik de Minion methode voor L&S. Gebruik wel altijd een waterbak.
 
Ceriel zei:
Welkom hier Niels!

Een keramische barbecue gaat een leven lang mee.
Hoe langer je wacht met aanschaffen, hoe duurder hij in verhouding wordt... ;)

Hahahahaha dankjewel Ceriel!
Hier heb ik hard om moeten lachen.

🤣
 
TechNiels zei:
Hans zei:
Van harte welkom Niels.
Ook de temperatuur van een Weber kogel is redelijk constant te houden met behulp van o.a. een waterreservoir en een briketten snake.
Probeer het maar eens. ;)

Dankjewel Hans,

Dat zal ik nog eens proberen, bij mij ging de snakte vaak ?uit?. Gebruik de Minion methode voor L&S. Gebruik wel altijd een waterbak.

Vul je de waterbak wel met kokend water voordat je begint anders moet de snake of minion stapel die eerst ook nog op temperatuur brengen eer hij z'n werk doet.
 
Hans zei:
TechNiels zei:
Hans zei:
Van harte welkom Niels.
Ook de temperatuur van een Weber kogel is redelijk constant te houden met behulp van o.a. een waterreservoir en een briketten snake.
Probeer het maar eens.

Dankjewel Hans,

Dat zal ik nog eens proberen, bij mij ging de snakte vaak ?uit?. Gebruik de Minion methode voor L&S. Gebruik wel altijd een waterbak.

Vul je de waterbak wel met kokend water voordat je begint anders moet de snake of minion stapel die eerst ook nog op temperatuur brengen eer hij z'n werk doet.

Dat is dus een waardevolle tip, die heel simpel is. Maar toch nooit aan gedacht om dat te doen. Dankjewel Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan