BasBQ
Beef en Steak

Hallo Allemaal

  • Onderwerp starter HermanTwente
  • Startdatum
H

HermanTwente

Gast
Hallo Allemaal

Ik ben Herman, kom uit het mooie Twente.
Ben 47 jaar en een echte carnivoor al zeg ik het zelf.
Na veel jaren op een klein pitje en in een oventje gekokkereld te hebben en veel speedbbq (kolen opstoken en zoveel mogelijk vlees in een keer erop om binnen half uur stamp vol te zitten) gehad te hebben heb ik na mijn scheiding het allemaal anders aan gaan pakken.
Omdat mijn ex niet zo van het getreuzel hield was het er nooit meer van gekomen.

Dus 4 jaar geleden maar weer is begonnen met een rookton te maken en regelmatig gaan experimenteren met verschillende soorten vis, groente, kaas en vlees. Na een paar mislukkingen is mijn pekelrecept goed en heb ik altijd lekkere resultaten uit de rookton. Ook gaat er regelmatig een groot stuk vlees op de bbq om dan zo langzaam mogelijk gaar te laten krijgen. Samen met een maat van mij kunnen we heerlijk een middag en een avond in de tuin bezig zijn met het vuur, de rook en natuurlijk een goed drankje erbij.

Tijdens deze avonden borrelde steeds het idee naar boven om eens een keer wat groters klaar te gaan maken en na veel speurwerk en wat gaan informeren hebben we de koe bij de horens gevat (lees het varkentje bij de oren).

Aanstaande zondag gaat het allemaal gebeuren.
Het spit is klaar, het vuurvat ook.
Het varken besteld bij het slachthuis, we gaan voor een "vers" varkentje, wat we zaterdagmorgen kunnen ophalen.
We hebben een lekker recept voor een brine om het varkentje van binnenuit mee in te spuiten
We gaan hem vullen met een mengsel van gehakt, kruiden appels etc.

zondag tegen de middag gaat het vuur eronder en dan hopen we rond 6 uur het beestje gaar te hebben.

Mocht er nog iemand snelle tips hebben dan houden we ons natuurlijk altijd aanbevolen.

Als dit een succes word dan staat er voor het vervolg al een heel lijstje klaar  ;) lam, kalkoen, zwijn etc

Groetjes

Herman
 
hoi Herman,
welkom bij dit edele genootschap.

Hoe zwaar is dat varken? als ie aardig aan z'n gewicht zit, zou je wel eens in tijdsnood kunnen komen, of heel laat eten  :)
 
Welkom hier Herman... En dat varkentj lijkt me een uitsteknd idee...

Ben nu al benieuwd naar de foto's
 
Welkom!
(Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen zondag, post je een verslagje / foto's? :) )
 
Welkom en succes met je knor!


Gr. Mike
 
Spannend, ik hoop dat je er een mooi fotoverslag van maakt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

 
Welkom hier. Mooi om er weer een tukker bij te hebben
 
Herman, welkom op het BBQ Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan