BasBQ
Beef en Steak

Hallo allemaal!

KamadoJoe

Kooltjesharker
Berichten
133
Ik ben Richard en woon met mijn vrouw, stiefdochter en mijn zoon in Amsterdam.

Mijn historie met BBQ'en is denk ik vergelijkbaar met velen. In de zomer altijd klungelen met in een 'BBQ' van 10 euro uit aanbiedingen-bak van de bouwmarkt. Op vakantie klungelen met een kant & klaar BBQ bakje van de Xenos. Altijd gezellig, dat wel. Soms met - per ongeluk - verrassend goede resultaten maar te vaak matig tot zeer matig...

Het eerste 'keerpunt' was een jaar geleden tijdens een team-uitje bij een collega thuis. Hij zou spareribs op de BBQ maken (ik dacht stilletjes 'oh dear...'). Bij hem thuis in de tuin aangekomen stond daar een enorme Black Bastard zachtjes te roken, ik wist niet wat ik zag! Na zijn enthousiaste verhaal heb ik daar de allerlekkerste spareribs OOIT gegeten (tot nu toe dan he? hi hi). Ik kon het nauwelijks geloven zo lekker. Mijn interesse was gewekt...

Het tweede en definitieve keerpunt was een half jaar erna. Een kennis nam een flinke bak pulled pork mee naar een bijeenkomstje over dampen/elektrisch roken. Compleet met broodjes en saus. Daar heb ik toen ook mijn vingers bij opgegeten.. hemels lekker! Hmmm... misschien moet ik toch ook maar eens wat serieuzer naar BBQ'en gaan kijken en me daar eens wat meer in verdiepen.

Het zal niemand hier verbazen dat er toen een wereld voor mij open ging ha ha. Lang verhaal kort, ik heb een Kamado Joe Jr. gekocht, inmiddels ook een Thermapen, iGrill2 en allerlei andere spulletjes. Ik ben nog steeds bezig om dat rode ei te leren kennen, de temperatuur perfect onder controle te krijgen, experimenteren met verschillende houtskool etc. Er zijn intussen al veel heerlijke stukjes vlees en gerechten van het rode ei gekomen!  :)

Spulletjes kopen is het 'makkelijke' deel. Er goed mee omgaan en echt goed leren BBQ'en is het minder makkelijke en leukste deel en daarom ben ik hier. Ik hoop hier een hoop te leren maar daar twijfel ik niet aan!

Groetjes, Richard.
 
Mooie intro, welkom!
 
Richard, welkom op het BBQ Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan