BasBQ
Beef en Steak

Half moon rooster rvs Bastard

 
 

DaanN

Vuurmaker
Berichten
76
Gezien ze zelf geen half moon rvs verkopen en ik het toch handig vind om aan 1 kant geen of een gietijzer rooster te hebben, heb ik mn rooster doormidden gezaagd. Gister uitgetest met buikspek en het comfort was meteen al stukken beter. Kon nog handig bij de kolen etc.

2D11D453-7ABB-4754-8937-ACA45A0BD37C.jpeg


3AA9C3CE-A198-4639-B8A9-FD2B74D00BD2.jpeg
 
Mooi opgelost zo
Is ook het nadeel bij Green Egg, vanaf de L zijn er veel meer accessoires
 
Hi Daan,

Ben je nog steeds blij met je keuze?
Ik ben zelf aan het twijfelen om mijn rooster ook door te slijpen. Het ziet er wel handig uit.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
En heb je het uiteindelijk wel gedaan of niet?

Uiteindelijk wel, in april heb ik de slijptol erin gezet.
Ben er ook erg blij mee, je rooster ligt er nog prima stevig in en het geeft je meer functionaliteit. Burgers rustig gaaren en daarna ff grillen werkt top!
Geen spijt van gehad!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb vanmiddag ook de slijptol maar eens ter hand genomen...
Ik heb er nog niet mee gekookt, maar het past allemaal zo mooi en stabiel, dat ik direct spijt had dat ik het niet eerder gedaan heb!
 
Ik had eerder een halve maan van BGE geprobeerd op mijn bastard platesetter houder, maar deze lag niet stabiel. Deze kantelde licht naar beneden aan de kant die recht loopt.
Nu heb ik even naar mijn RVS rooster van the Bastard bekeken en ik ben ook hier bang dat, wanneer je deze door midden zou slijpen, tegen hetzelfde probleem aan loopt. Ik ben benieuwd hoe dit bij jullie is.
 
Je moet heel hard op de buitenste spijl drukken wil hij kantelen, maar bij normaal gebruik gebeurt dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan