Hachis parmentier
Wat? Hachis parmentier ofwel de Franse variant van cottage pie. Buiten vallen de mussen van het dak, maar als spareribs in de winter kunnen, dan kan dit zekers in de zomerse lente
Eerst wat niet te mager rundergoulash gekocht. Deze mocht een uurtje rook vangen.
Ondertussen de groenten gesneden, welke met wat ProvenΓ§aalse kruiden, tomaten puree, een oud wijntje van de buren
Na zo'n 3 uur pruttelen heb ik deze eraf gehaald om binnen te laten koelen. Terwijl dat gebeurde de aardappelen gepoft.
Het pannetje binnen was na een uur wel wat afgekoeld. In eerste instantie heb ik het vocht afgegoten om dit later te doseren en ook gelijk weer een nieuw potje liquid gold in voorraad te hebben
Een beetje boter en bloem laten samenkomen om iets meer een geheel te zijn en de finish met wat verse peterselie.
En zo zagen de aardappels er uit. Gepeld en puree van gemaakt. Hierna ging alles de koelkast in... Jaaaa no stress today.
Ik doe niets liever dan voorbereiden, dan kun je de volgende lekker rustig aan doen.
Bakjes vullen, de pulled beef, puree uit de spuitzak en aftoppen met flink wat gruyère
Dit mocht 25 minuten op de Q op 200 graden.
25 werden er 45, maar no stress hier
En dan is dit het eindresultaat.
Nou ja, eigenlijk is dit het eindresultaat. Bedankt voor het lezen