BasBQ
Beef en Steak

Gyros

 
 
 
 

PH met een F

Pitmaster
Berichten
516
Vandaag op de bbq een heerlijk zomers hapje om te vieren dat het voorjaar begonnen is.
Griekse gyros met tzatziki en zelf gemaakte pita's.

Gister avond begonnen met de marinade.
Olijfolie
geraspte knoflook
zout
gerookt paprika poeder
chili poeder
zwarte peper
komijn
oregano
kaneel
karweizaad gemengd tot een mooi papje en daar de plakken vlees in gelegd.
Dat kon, terwijl ik lag te slapen mooi zn werk doen.


In de middag het hele boeltje aan het spit geregen en die boven een half direct/half indirecte bbq gehangen van zo'n 130 graden.
ec58dc0447f9defcff76740a2c496c3b.jpg


Ondertussen heb ik wat tzatziki gemaakt en niet op de foto gezet. maar er zat griekse yoghurt, komkommer, witte zijn azijn en knoflook doorheen, voor de geintersesseerden onder u.

Nog snel even zelf wat pitabroodjes gemaakt. Zo he! dat koop ik ook nooit weer! kost weinig tijd en smaakt vele malen beter dan de droge harde hap vanuit de supermarkt.
a4c7d7095eb48b873543f56a0b75d067.jpg


Zo al met al geen slecht maaltje op een doordeweekse thuiswerk dinsdag.
c63f4af93faab16591a76e35be7c6d9e.jpg


3ba9b5720f90e1a5ac0c41a690de3a40.jpg
 
Oe dat ziet er echt goed uit!

Krijg er helemaal zin in.
 
Ziet er erg lekker uit! En nog een vraag voor de geïnteresseerde, hoe heb je die pita’s gemaakt?😅
 
Ziet er erg lekker uit! En nog een vraag voor de geïnteresseerde, hoe heb je die pita’s gemaakt?

Ah ja, dat had ik er wel bij kunnen zetten..

500 gram bloem
200 ml warm water
100 ml melk (samen met t water moet dit lauwwarm zijn)
Een eetlepel olijfolie
1 zakje instant gist
Snuf zout

Daar een deeg van gekneed, in acht bolletje verdeeld en daarna een uur laten rijzen.
Platgedrukt en op de Q op 250 graden
 
Ah ja, dat had ik er wel bij kunnen zetten..

500 gram bloem
200 ml warm water
100 ml melk (samen met t water moet dit lauwwarm zijn)
Een eetlepel olijfolie
1 zakje instant gist
Snuf zout

Daar een deeg van gekneed, in acht bolletje verdeeld en daarna een uur laten rijzen.
Platgedrukt en op de Q op 250 graden
Super, dankjewel💪🏻
 
Had niet misstaan bij mijn biertje nu 😋
 
ziet er erg lekker uit.
Maar wie heeft er verzonnen om een halve maan neer te leggen (direct/indirect methode) met een spit?
Dit is al de zoveeltste, vraag ik me gewoon af. Verder moet je helemaal zelf weten, je verliest alleen zo wel de meerwaarde van het spit.
 
dat ziet er wel erg lekker uit!
 
Mooie plaatjes en een lekkere maaltijd, ik ga het recept van de pitabroodjes op korte termijn proberen na te maken, dus dankje voor het delen daarvan!
 
Poh ziet er erg lekker uit ik krijg er spontaan honger van 🤤

dat van die pita broodjes heb ik vaker gehoord dat ze zelf gemaakt veel lekkerder zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan