BasBQ
Beef en Steak

Gyros zonder spit

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Hoi,

gisteren heb ik gyros gemaakt van varkensnek van de Makro. De smaak was heerlijk maar het vlees was helaas best taai. Is dat normaal? Het vlees heb ik indirect op 170 graden op de kamado gebakken. Ongeveer 2 uur. Helaas heb ik geen spit waardoor ik voor een andere oplossing heb gekozen. Heeft iemand tips voor de volgende keer?

6EB72EC6-D766-4148-B355-1BFDF47968F3.jpeg


51292ABE-04E6-4E95-8264-0E0E3274DB78.jpeg
 
Zo is het toch ook gelukt.

die tips zullen wel komen, een spit vragen of zelf kopen 😉.
Heb er zelf ook, nog, geen hoor 🤫
 
Het is inderdaad gelukt maar helaas redelijk taai.
Ben benieuwd naar de tips.

180 Euro voor een spit vind ik redelijk veel geld en ken niemand met een spit voor een bastard medium.
 
Wat was de kerntemperatuur? Heb nooit gyros gemaakt maar 2u op 170 graden klinkt hoog en kort voor een varkensnek, zeker zonder in te pakken
 
Het is sowieso wél een mooi plaatje, en nu krijg je de kans om het te verbeteren ;)
 
De volgende keer zou ik de plakken gewoon grillen en dan in stukken snijden.
 
Ik heb een kerntempetatuur aangehouden van 72 graden. Kwam het recept tegen op internet.

Vind low en slow leuker van kort grillen, dan ga ik de volgende keer een lagere temperatuur aanhouden en langer bbqen. Bedankt voor de tips.
 
Begrijp goed dat je low and slow leuker vindt. Je zou de volgende keer het vlees vaker bedruipen met een mop sauce. Dan gaart de buitenkant niet zo snel.
 
Wat bedoel je precies met bedruipen? Is dat hetzelfde als een aantal keer aflakken? Heb nu voor een rub gekozen.
 
Bedruipen doe je vaak met vet, evt wat er vanaf komt. Je zou een pulled pork recept kunnen pakken, bovenstaande methode er langs leggen en er een beetje tussenin gaan zitten. Of misschien meer zoals tootsies pork straks?
 
Weer wat geleerd, Thxs. tootsies pork /steak is een goede tip voor de volgende keer. Ziet er lekker en uit en heeft een mooie bereidingstijd voor een beginner :)
 
tootsies pork /steak is een goede tip voor de volgende keer.
Net nog een steak op die ik over had van het weekend. Is hier echt een favorietje.
 
Zo is het toch ook gelukt.

die tips zullen wel komen, een spit vragen of zelf kopen 😉.
Heb er zelf ook, nog, geen hoor 🤫
Zo'n spit is idd een investering maar wel eentje waar je veel plezier van kan beleven.
De gyros die ik recent maakte aan het spit was geweldig lekker.
Tijdens het garen van het vlees heb ik trouwens regelmatig het vlees nog voorzien van een extra laagje van een restje van de marinade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan