BasBQ
Beef en Steak

Gyros van Noskos

 
 

Dabok

Kooltjesharker
Berichten
149
Vandaag Gyros van Noskos geprobeerd http://www.bbq-nl.com/2010/06/gyros.html.
Procureur had ik even niet op voorraad, dus vervangen door wat varkenslapjes van de Appie. Kruidenmengsel gemaakt, vlees ingewreven en een paar uur in de koelkast gezet.

Tzaziki gemaakt en ook in de koelkast gezet.

Vanavond de Weber aangestoken, in een minuut of 10 het vlees gegrilled en lekker opgesmikkeld met de tzaziki.
d3e71d69.jpg


Gaan we nog een keer doen, maar in de kruidenmix doe ik dan wat minder komijnzaad en een beetje meer knoflook in de tzaziki! Erg lekker!
 
Ziet er lekker uit,hier eten we het ook.
 
dat zal zeker lekker zijn geweest
 
Lekker!!

Een goede vervanger voor procureur is schouderkarbonade, is hetzelfde stuk vlees ;)
 
Ja, dat idee had ik al, maar de Appie had geen schouderkarbo's meer. Dit smaakte ook prima!
 
Leuke foto collage, veel werk?
 
Neu.... Collage gemaakt met iPhone-appje (picframe). Zo gepiept!
 
Ziet er goed uit.
 
Blijft hier ook een favo, super recept.
 
Ziet er goed uit, gyros is inderdaad een blijvertje
 
Dat ziet er erg lekker uit Edwin.
Gaat hier ook op mijn ToDo lijstje.

En een leuke foto collage hoor.

Mac
 
Hmm, ben dol op gyros!! Maar nog nooit zelf gemaakt :) Ga dat recept ook maar eens proberen... :D
Kan je procureurslappen ook gewoon bij de appie halen normaliter?? Tot nu toe kende ik een procureur alleen maar als iets van een PP, en zo'n homp vlees heb ik in elk geval nog nooit bij de Appie gezien.. mogelijk de in lapjes gesneden varianten wel??
 
Bij de Appie niet, of je moet schouder karbonades gebruiken. Bij de C1000 kan je het aan de slager vragen die kan het wel voor je regelen. Daar kan je meestal ook wel een procureur bestellen.
 
Rocker zei:
Hmm, ben dol op gyros!! Maar nog nooit zelf gemaakt :) Ga dat recept ook maar eens proberen... :D
Kan je procureurslappen ook gewoon bij de appie halen normaliter?? Tot nu toe kende ik een procureur alleen maar als iets van een PP, en zo'n homp vlees heb ik in elk geval nog nooit bij de Appie gezien.. mogelijk de in lapjes gesneden varianten wel??

De Plus verkoopt verpakte lapjes procureur.
 
Tegenwoordig neem ik schouderkarbonades waar ik het botje af snij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan