BasBQ
Beef en Steak

Gyros iberico

 
 
 
 
 

Barbeknoei

Gerijpt
Berichten
2.846
Het was weer tijd om de hoeveelheid gyros aan te vullen. Een beetje het alternatief voor pp 😋😋.

Een bekent recept gebruikt: https://melebest.nl/gyros/
Voor iedereen die een spit heeft en dit nog nooit heeft gemaakt, schaam je!!! 😉

Ik had pas een mooi stuk iberico procureur meegenomen. Misschien overdreven, maar ik wilde eens weten wat dit zou geven.
En nou... Het resultaat mocht er zijn hoor....

Na een nachtje zwemmen in de marinade de lapjes in de rub gezet. Hierna iets meer dan 2 uur aan het spit op 150 graden. Bij 70 graden er afgehaald en lekker laten rusten.
Dan snijden, veel snoepen 😜, en een broodje gemaakt. Niet de meest spectaculaire foto, maar het smaakte er niet minder om 😂.

En het iberico overkill? Nee zeker niet, maar ook niet de mega meerwaarde dat ik dit de volgende keer weer gebruik. Die vetstukjes zijn wel super lekker.

Enfin, hier de foto's...

20211102_181715.jpg


20211101_185030.jpg


20211101_184614.jpg


20211101_182435.jpg


20211101_180147.jpg


20211101_170019.jpg


20211101_161318.jpg


20211101_161231.jpg


20211101_155917.jpg


20211031_213016.jpg


20211031_211341.jpg


20211031_211123.jpg
 
Hm, ik ben geen fan van gewone gyros, maar dit ziet er lekker uit! Toch maar sparen voor een spit… 🤨
 
Das lekker wakker worden!!!
Nu weet ik weer wat er al een tijdje ontbrak in mijn leven: gyros!
Tis alweer te lang geleden.

Thnx voor de wake-up call Remco. Stijgt op lijst: "Dit wil ik!!!!"
 
Mooi gemaakt. Daar maak je heel veel mensen blij mee v
 
Mmm, ik twijfel al heel lang tussen een draaispit of een doejoe (pizzasteen) voor op de BJ.
maar dit is 1-0 voor het draaispit.
Dat ziet er goed uit zeg! 😋😋
 
Mmm, ik twijfel al heel lang tussen een draaispit of een doejoe (pizzasteen) voor op de BJ.
maar dit is 1-0 voor het draaispit.
Dat ziet er goed uit zeg!
Die dojoe is leuk wanneer je veel pizza's wilt maken. Voor enkel je gezin (of je moet 12 kinderen hebben ) twijfel ik aan de meerwaarde.
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er echt smakelijk uit! De setup is trouwens is slim gedaan. Geen idee waarom ik daar nooit eerder aan heb gedacht met een lekbak eronder en de kolen ernaast.
 
Dat ziet er echt smakelijk uit! De setup is trouwens is slim gedaan. Geen idee waarom ik daar nooit eerder aan heb gedacht met een lekbak eronder en de kolen ernaast.
Ik doe het ook wel eens boven de kolen, dat geeft een lekkere smaak, maar zo verbrand het minder snel.
Alternatief kan ook nog door het rooster op de rand boven de kolen te leggen met daarop de deflectorsteen. Zo kun je indirect aan het spit grillen..
 
Ik doe het ook wel eens boven de kolen, dat geeft een lekkere smaak, maar zo verbrand het minder snel.
Alternatief kan ook nog door het rooster op de rand boven de kolen te leggen met daarop de deflectorsteen. Zo kun je indirect aan het spit grillen..
Boven de kolen is inderdaad een lekkere smaak maar wordt vaak net even te heet merk ik. Vandaar dat ik de opzet die jij hebt gebruikt ga proberen. Indirect is natuurlijk ook een optie maar bekoort me minder.
 
Die gyros ziet er goed uit
Zelfs sla erbij op het broodje 😊
 
Ziet er weer fantastisch uit Remco. Mooie nekje.
 
Dat ziet er echt smakelijk uit! De setup is trouwens is slim gedaan. Geen idee waarom ik daar nooit eerder aan heb gedacht met een lekbak eronder en de kolen ernaast.
Die manier is al zo oud als dat er er spitten worden gebruikt. Ik vind het ook vreemd dat al die draaispitten in het midden zitten en niet net ernaast zodat je voldoende ruimte hebt om fatsoenlijk een lekbak neer te zetten.
 
Mmm, ik twijfel al heel lang tussen een draaispit of een doejoe (pizzasteen) voor op de BJ.
maar dit is 1-0 voor het draaispit.
Dat ziet er goed uit zeg! 😋😋

Voor de prijs van een doejoe zou ik echt een Ooni overwegen!

+1 voor de spit. Staat hier ook al een tijd op de verlanglijst. Dit lijkt me heerlijk om te proberen Remco! 😍
 
Die manier is al zo oud als dat er er spitten worden gebruikt. Ik vind het ook vreemd dat al die draaispitten in het midden zitten en niet net ernaast zodat je voldoende ruimte hebt om fatsoenlijk een lekbak neer te zetten.
Dan lever je wel een beetje ruimte in bij een ronde Q.
Maar inderdaad, ik zou de lekbak half op het vuur moeten zetten om deze echt recht onder het spit te krijgen.
 
Lekker Gyros! dit is weer een wake up call om hem binnenkort weer eens te maken. Bedankt voor t delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan