BasBQ
Beef en Steak

Guilty pleasure: Iberico procureur steaks

 
 
 
 
 

Bram

Gerijpt
Berichten
4.966
Zo als jullie misschien al weten heb ik toch wel een zwak voor Iberico vlees. De smaak is zo puur en lekker. Altijd weer een feestje om te maken.
Nu maak ik mijn rundersteaks tegenwoordig altijd met een drybrine. Dus waarom de Iberico niet eens proberen. Normaal gaat er Zout, peper, knoflook en een beetje paprikapoeder over het vlees. Maar nu de procureur steaks alleen voorzien van zeezout voor een drybrine. Vlees rondom bedekken met zout en dan onafgedekt in de koelkast. Dat kan overnacht. Of zo als ik vaak doe vroeg in de ochtend en dan in de avond op de Q. Hierbij wat plaatjes

Drybrine van het vlees.

IMG_9161.jpg


Na een lange dag in de koelkast mocht het op de Q. Eerst indirect garen tot 60gr kern. Beetje cederhout stukjes er bij voor de rook. Daarna spektakel. Afgrillen maar.

IMG_9165.jpg


IMG_9166.jpg


IMG_9167.jpg


Met een mooi korstje er op kon het vlees van de grill. En op de plank rusten. Even een gietijzer pan voor verwarmen. Kon daar het getrancheerd vlees mooi in.

IMG_9168.jpg


IMG_9169.jpg


Vrouw lief maakte een heerlijk lauw warme paprika salade met een zuurtje. Een heerlijke spaanse tortilla. Dit samen op een bord was puur feest voor de smaak papillen.

IMG_9170.jpg


We hebben weer heerlijk gegeten. De drybrine is heel goed bevallen. Deze steaks krijgen voortaan enkel deze behandeling. Op mijn Iberico vlees komen geen kruiden meer. Dit is zo puur en zo lekker, Fantastisch gewoon.

Bedankt voor het lezen en kijken
Bram.
 
Laatst bewerkt:
Rekenen is heel simpel.
Iberico + zout + peper = Feest.

Heerlijk Bram, echt weer lekker lopen grillen.
Ook een mooi groentje erbij, geweldig. een en al genieten.
 
Mooie stukken vlees en het afgrillen blijft mooi

alleen met zout op smaak brengen 👍🏻👍🏻, dat is ook de reden dat ik geen saus hoef. Heeft goed vlees niet nodig
 
Ziet er heel lekker uit. Hoe dik maak je de steaks?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Begrijp best dat je dit een guilty pleasure noemt. Het is zo ontzettend mooi stukje vlees.
 
Ziet er lekker uit ;)
 
Ziet er heel lekker uit. Hoe dik maak je de steaks?

Meestal 2 vingers dik. Iberico procureur is niet zo groot als normale procureur. Steaks wegen tussen de 210-250gr per stuk. Zijn mooie stukken om te garen en te grillen.

862D9232-08D5-4844-91A6-E4244FA6724F.jpg
 
Dat zij mooie flinke steaks! Lekker hoor 👌🏻 Van de online of een lokale slager?
 
Heerlijk Bram ziet er smakelijk uit misschien ook maar eens proberen 😋
 
Bram, ziet er weer lekker uit. Fijn dat je weer eens "los" bent gegaan.
 
Wat een heerlijke lapjes zeg!
 
Schit-ter-rend!
Vooral die foto met de gnarly donkere korstjes, zo wil ik ze ook zien. Heb laatst steaks gemaakt van livar procureur, maar toch een tikkeltje droog. Op vakantie maar eens proberen met Iberico.
 
Zo die zien er lekker uit!
 
op een groot scherm ziet het er nog beter uit Bram.
en goed vlees heeft niet veel nodig voor de smaak.
lekker man.
 
Bram man, wat doe je aan. Iberico vlees is zo lekker. Inderdaad enkel peper en zout. Vlees smaakt vanzichzelf heel lekker. 2 weekje geleden iberico rib-eyes gegeten.
 
Bram ik moet bekennen dat ik een Iberico maagd ben, maar nu ben ik om. Heb meteen een procureur besteld 🥳🥳. Ik beloof hierbij ook enkel PeZo te gebruiken.
 
Ziet er goed uit Bram. Lekker maaltje zo.
 
Less is more maar dan wel met superieure PeZo, hier komt er op Iberico ook enkel Fleur de Sel en lampong zwarte peper.
Meer heeft dit verrukkelijke varkentje niet nodig
Mooi gedaan Bram dit ziet er farking heerlijk uit,
Het water loopt me in de mond, Bravo!
 
Oehoei, dat is me lekker! Fijn Bram!
 
Terug
Bovenaan Onderaan