BasBQ
Beef en Steak

Grolsch kippetje

 
 

Flipmo

Tondelzoeker
Berichten
20
Eeuwen geleden als eens een BCC gemaakt op mijn weber. Deze was toen erg droog en we vonden er weinig smaak aan zitten.
Nu ik de grizzly kamado heb wilde ik het toch weer eens proberen.
Kippetje gehaald en wat bereiding tips te hebben gelezen eerst het velletje was los gehaald en daar wat kipkruiden onder gedaan.
Daarna de rest van de kip een mooi kleurtje gegeven.

Grizzly naar 180 graden, kip op de RVS kiphouder met een half flesje Grolsch in het bakje.
De rest mooi opgedronken in het zonnetje ;)
Probe erin en wachten maar.

Iets meer als een uur later was de kip op temperatuur en hebben we haar even laten rusten.
In de tussentijd wat frieten in de vetpot.
Kip was binnen no time op, ze was heerlijk mals en goed van smaak. Echt stukken beter als mijn eerdere poging van een x aantal jaar terug.
Voor herhaling vatbaar (y)

foto 1.jpeg
foto 2.jpeg
foto 3.jpeg
 
Dat je kippetje op je Weber toendertijd erg droog was lag vast niet aan de Weber, ik maak al zo'n dikke 20 jaar kippetjes op Webertje's en allerlei andere kogeltjes en er zit best wel eens een wat drogere tussen natuurlijk maar als je vlees koopt zit er nou eenmaal geen garantie op de kwaliteit. (vetgehalte, structuur) e.d.

 
@Hans Het zal vast niet aan de weber gelegen hebben hoor ;)
Was toen wel wat meer gepruts met de 47cm weber. Bakjes aan de zijkant, kip ertussen, anders redde ik het niet qua hoogte.
(Had toen de goedkoopste weber welke er was, met een relatief plat deksel)
Misschien toen temperatuur te hoog, of kerntemperatuur niet goed.. Kwaliteit kippie minder.

Dochter is gek op kippenpootjes, dus toch maar weer eens proberen. Met een goed resultaat :)
 
Lekker chicky heb je daar gemaakt. Goed om te lezen dat het nu na al die jaren veel beter gelukt is. Mooi hoor, dat moet smullen geweest zijn.
Alvast voorzichtig gefeliciteerd met je Tokkie, al moeten we wel eerst de officiële bevestiging van de beheerders afwachten 😎
 
Kippie mooi gekleurd
Zonde hè dat je er zo lang op heb moeten wachten 😉
 
@Hans Het zal vast niet aan de weber gelegen hebben hoor ;)
Was toen wel wat meer gepruts met de 47cm weber. Bakjes aan de zijkant, kip ertussen, anders redde ik het niet qua hoogte.
(Had toen de goedkoopste weber welke er was, met een relatief plat deksel)
Misschien toen temperatuur te hoog, of kerntemperatuur niet goed.. Kwaliteit kippie minder.

Dochter is gek op kippenpootjes, dus toch maar weer eens proberen. Met een goed resultaat :)
Gaat ze vast van smullen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan