Beef en Steak

Groeten uit Meppel

enternu

Tondelzoeker
Dank voor de toelating. Zelf ben ik nog onervaren…. genoeg online kennis opgedaan, maar geen praktijkervaring. Laat staan een keukenprins. Maar wel enthousiast en leergierig. En al een paar jaar staat “een goede barbecue” op mijn wensenlijstje. Bij vlagen start er dan weer een zoektocht via Google, Youtube en diverse fora. 🧐Deze zomer lijkt het er dan echt van te komen: een goede Kamado in de tuin.

Maar welke?…. :unsure: Zo’n ding is net wat duurder dan een pakje boter. En je wil niet na een enthousiaste start het gevoel krijgen dat je je geld ‘nog beter’ had kunnen uitgeven. Maar ik lees al een tijdje mee en zie dat ik niet de enige ben die daarmee worstelt. Ondertussen ben ik al wel zo ver dat er een shortlist is:
  • Bastard Urban Large compleet
  • Kamado Joe Classic 2
  • Monolith Classic Pro 2.0
Ze hebben alledrie plussen en minnen. Maar ik heb een lichte voorkeur voor de Monolith. Binnenkort maar eens naar BXC in Nunspeet voor advies en om ze te ervaren. En benieuwd wat er dan deze zomer thuis in Meppel staat.

Welkom Enternu, veel plezier en inspiratie hier!

Van harte welkom Enternu. Keuze genoeg, en gelukkig ook genoeg mensen met ervaring op deze toestellen. Gewoon lekker proberen en kopen wat goed bij je past.

Houli entenu,
welkom bij het Genootschap
Prima "starters" BBQs

Welkom Enternu!

Erg mooie selectie lijstje!
Wat ik toch wel altijd denk/zeg als ik zo'n bericht lees.

Als je nog niet echt ervaring hebt en niet weet of het bbqen helemaal je ding is want dat kan ook. Ga eerst lekker starten met een prachtig mooie weber met voorkeur een 57cm versie met as opvangbak.
Ze zijn altijd wel 2de hands te koop op bijv. Marktplaats.
De aanschaf van bijv. Zo'n mooie monolith is een beste investering en vind het zonde als het niet bij je past en hem vervolgens na verloop van tijd weer zou verkopen.

Maar hey! Ik ben altijd voor mooie aankopen dus doe vooral lekker je eigen ding maar ik zou het spelen met vuur lekker starten op een weber 😁 wat een machtige mooie alleskunner is net als een kamado.

Terug
Bovenaan Onderaan