BasBQ
Beef en Steak

Groenten caveman style

 
 

Maarten215

Vuurmaker
Berichten
80
Beste bbq’ers

Afgelopen avond een heerlijke derde sessie op de masterbuilt gedaan. Groeten caveman styl. Ik heb gebruik gemaakt van zoetenaardappel, bieten, ui en punt paprika. Wat geven deze producten een geweldige smaakt vanuit De houtskool.

Daarnaast een heerlijke bavette gemaakt :) kortom een geweldige avond en goed diner

79A7D17D-A43C-4630-A26E-E934C29FCE9A.jpeg


4BB2CD32-2915-4555-A7B0-56DE8A748D22.jpeg


BCE98232-7A93-47BB-AB85-56FDB4AE1A18.jpeg
 
Prei gewoon in de kolen flikkeren. Net als ui/biet/etc. Bij zwart: buitenste bladeren eraf en de dikke groene delen niet opeten. Heerlijk zoet!

Kookte je de biet voor?
 
haal je dan enkel de bovenkant van de prei eraf? Heb je ook enig idee hoelang die dan moet? Een prei is natuurlijk vrij dun
Goede vijf minuten per kant.
 
Prei gewoon in de kolen flikkeren. Net als ui/biet/etc. Bij zwart: buitenste bladeren eraf en de dikke groene delen niet opeten. Heerlijk zoet!

Kookte je de biet voor?

De bieten gewoon in de kolen leggen. Om de 20 min omdraaien. Als kleine bieten hebt iets vaker draaien. Gemiddeld totaal 60 per biet. Op een temperatuur van ong 250 graden
 
Die groenten zijn super gelukt. Ga ik mee nemen in mijn kennis.

Vlees ziet er ook heerlijk uit.
 
Beste bbq’ers

Afgelopen avond een heerlijke derde sessie op de masterbuilt gedaan. Groeten caveman styl. Ik heb gebruik gemaakt van zoetenaardappel, bieten, ui en punt paprika. Wat geven deze producten een geweldige smaakt vanuit De houtskool.

Daarnaast een heerlijke bavette gemaakt :) kortom een geweldige avond en goed diner

Bekijk bijlage 6073

Bekijk bijlage 6074

Bekijk bijlage 6075

Ziet er heerlijk uit, hoe heb je de bavette bereid?
 
dit ziet er heerlijk uit zeg. mooi plankje eten heb je daar
dank voor de inspiratie, want dit gaan we zeker ook een keer doen.
 
Ziet er heerlijk uit, hoe heb je de bavette bereid?
Ik wilde zelf twee verschillende bavettes maken. De eerste was zonder peper en zout. De tweede was met peper en zout .
(Camargue Le saunier fleur de sel) Deze had ik vooraf een uur laten intrekken. De kamado stond rond de 300 graden. Elke kant 90 sec aangezet. Daarna 15 min rusten.

beide bereidingen heerlijk.
 
Ik wilde zelf twee verschillende bavettes maken. De eerste was zonder peper en zout. De tweede was met peper en zout .
(Camargue Le saunier fleur de sel) Deze had ik vooraf een uur laten intrekken. De kamado stond rond de 300 graden. Elke kant 90 sec aangezet. Daarna 15 min rusten.

beide bereidingen heerlijk.

Klinkt goed, groente ga ik ook zeker een keer doen. Ben zelf nog aan het experimenteren of ik tijdens het “dichtschroeien” de klep open moet laten of dicht doe...
 
Ziet er goed uit. Bavette ook in de kolen gelegen? Of die op de grill gedaan.
 
Ziet er goed uit. Bavette ook in de kolen gelegen? Of die op de grill gedaan.

bavette op het rooster.
Ik heb geen ervaring met vlees caveman style.
Wil het wel graag een keer proberen.
Mocht je tips/adviezen hebben :)
 
bavette op het rooster.
Ik heb geen ervaring met vlees caveman style.
Wil het wel graag een keer proberen.
Mocht je tips/adviezen hebben :)

Effe rechts bovenin bij zoeken caveman invullen en zoeken, kom je wel het eea tegen
Geniet er in ieder geval van
 
bavette op het rooster.
Ik heb geen ervaring met vlees caveman style.
Wil het wel graag een keer proberen.
Mocht je tips/adviezen hebben :)
Belangrijkste tips:
- Kolen gloeiend heet
- Zo veel mogelijk de as er af schudden
- Lef hebben en gewoon het vlees er op gooien

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Prei gewoon in de kolen flikkeren. Net als ui/biet/etc. Bij zwart: buitenste bladeren eraf en de dikke groene delen niet opeten. Heerlijk zoet!

Kookte je de biet voor?

Zo banaal, in de kolen flikkeren.
Het kan ook geciviliseerd: Leggen;)

@Maarten215 de groentes zien er heerlijk uit, ben vooral benieuwd naar de rode biet, die maken wij wel eens op de BBQ maar dan op het rooster indirect, net zoals wij aardappelen poffen ook indirect, dus geen cave man style
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, groente ga ik ook zeker een keer doen. Ben zelf nog aan het experimenteren of ik tijdens het “dichtschroeien” de klep open moet laten of dicht doe...
Ik had de klep dicht gedaan. Beide kan
Ik gooi er vandaag ook zoete aardappel bij, alleen ben ondertussen wel met een l&s sessie bezig van 120 graden(waar dus maar een klein stukje kolen echt aan staat), iemand een idee hoelang deze dan mee moeten rechtstreeks in de kolen of een andere techniek?
Benieuwd hoe dat gaat. Zal wel langer moet dan, omdat je temp lager is. Je kan de aardappels gewoon in de kolen leggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan