BasBQ
Beef en Steak

Grilmand vullen met?

 
 
 
 

LuMbErJaCk

Kooltjesharker
Berichten
154
Mooie grilmand gekregen voor mijn verjaardag om aan het spit boven de Weber te hangen, maar wat kan ik daar allemaal indoen behalve kippenvleugeltjes?
Ik heb al een keer iets gezien van patat, maar is dat dan echt lekkerder dan uit de frituur?
Kortom; ideetjes zijn erg welkom.

@ de moderators: ik heb het hier geplaatst, omdat ik geen betere plek kon vinden, maar verplaats het gerust als dit toch de verkeerde plek is.

Mandje.jpg
 
Ik maak er regelmatig noten in klaar. Een beetje olie, bbq rub en een handje rookhout snippers... Heerlijk!
Koffie staat ook nog op mijn lijstje, maar volgens mij is dat nog een hele uitdaging om te perfectioneren.
Mijn beste kipvleugeltjes maak ik in de mand (en daarna nog af grillen boven de kolen).
Eerder heb ik een keer patat gemaakt, maar er gaat toch niks boven de frituur :)
Verder gebruik ik hem voor kleinere stukken groenten. Maar je kunt de mand natuurlijk voor alle kleinere stukken gebruiken.

Verder zag ik laatst nog een filmpje van bbqbrommer die er buikspek blokjes in had gemaakt.
 
Heb net ook een mand , je kan er een complete maaltijd in berijden .
Je moet even met tijden spelen waneer wat toe te voegen.
Begin eerst met voorgekookte krieltjes/aardappelen dan groenten en laast vlees .
Is even uitproberen maar is heerlijk hoe de smaken mekaar opkrikken .
Voordeel van gaas mand is dat je er kleinere stukken kunt toe voegen.
Dit was mijn eerste ronde😄.
Onderwerp 'Spit mand / trommel' https://www.bbqgenootschap.nl/threads/spit-mand-trommel.32788/
 
Terug
Bovenaan Onderaan