BasBQ
Beef en Steak

Grillworsteling

Peter W zei:
als je kippendijen neemt zonder vel is het een beetje te schraal dan zou je bij je poulier kunnen vraggen om losse kippenvel.
je kan er ook voor kiezen om kippendijen met vel te nemen waar je dan je gehakt van maalt.

het vel bevat veel vet en zorgt er ook voor dat je worst niet te droog wordt.

Thanks deze tip neem ik mee naar mijn volgende keer!

Peter W zei:
en ik zou je kaas niet zo fijn malen maar gewoon in blokjes tijdens het kneden toevoegen.
Deze ook trouwens ;)
 
Misschien een onnozele vraag, maar hoe meet je de kerntemperatuur van de worst bij het koken? Als je er een probe doorheen prikt loopt de worst leeg in het water, of loopt er water in de worst denk ik?
 
Nou Emiel, ze zien er prachtig uit hoor.
Bij deze van harte welkom bij het BBQ Genootschaps Worst Gilde  :D

@MrWolf
Zover ik het begrepen heb, leg je de worsten voor een bepaalde duur in een bad van 80gr, en meet je dus niet de kern van de worsten ansich.  (idd om het lekprikken)

Ik heb al een jaar lang de spullen in huis, echter komt het er maar niet van om Grillworst te maken.
Misschien dat dit mij dan weer inspireert..........

Thx Emiel

Mac
 
mrwolf zei:
Misschien een onnozele vraag, maar hoe meet je de kerntemperatuur van de worst bij het koken? Als je er een probe doorheen prikt loopt de worst leeg in het water, of loopt er water in de worst denk ik?

Ik wurm de probe er in bij de knoop. Hij zit dan vaak zo strak dat er geen water bij komt.
Je moet alleen wel een probe hebben met een bocht of je worst rechtop garen want anders lopen je probes vol met water.
 
Het verhaal met Minions was al geniaal genieten voor de neutrale toeschouwer (voor de thuisploeg vast wat minder) maar nu met de werkende foto's erbij echt een genot! Dank Emiel en prettige wedstrijd! ;)
 
Mooi verhaal, ik denk dat ik dit aspect ( het maken van ) toch maar aan de profs over laat.

 
Erg mooi!
 
Mooi verhaal, en de worst ziet er goed uit.
Ps. Geen gewonden gevallen hoop ik?
 
@structor je schrijft niets over het mengen van het deeg. Het mengen zorgt voor een goede binding van het vet waardoor het vet dus ook niet snel uit de worst komt. Voor het stoppen van de worst doe ik altijd eerst mengen met de keukenmachine en op het laatst gaan dan de blokjes kaas erbij. Ik heb het tot nu toe ook gedaan met dijen zonder vel en vond de worst niet te droog. Zal een volgende keer zeker met vel proberen, misschien dat het dan nog lekkerder wordt :)

 
structor zei:
OK ik ga volgende keer ook langer mengen, dat had mijn oudste dochter nu gedaan ik denk dat het wel iets langer gekunt had.
Normaal gesproken is het nog 10 minuten vanaf het moment dat je geen zin meer hebt.
In het geval van twee dochters kan dit komen te vervallen  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan