BasBQ
Beef en Steak

Grillworst

 
 
 
 

Bert

Gerijpt
Berichten
2.598
Vandaag eens m'n grillworst op de bbq gemaakt.
Grillworst wordt eerst gegaard in warm water en daarna van de darm ontdaan, gekruid aan de buitenkant en dan gegrild.
Dit is het gegaarde product.

De ene helft met cajunkruiden en de andere helft met sweet chili saus.

Eerst indirect lekker door laten warmen. Ik ben tot 73 graden gegaan.

Daarna boven het vuur afgrillen. Wel opletten want dit kan snel te hard gaan.

Het resultaat.


Op de achtergrond zie je al de gezonde groenten voor morgen ;)
Heerlijk zo'n vers gebakken broodje met warme grillworst.
Voor diegene die het ook eens willen proberen, iedere slager die grillworst verkoopt, en dat doen ze allemaal, heeft ook de onbewerkte gekookte versie in huis.
 
Dat is een goeie tip Bert, zeker ook eens proberen, Ziet er prima uit en zal ook goed hebben gesmaakt want anders zou je het niet hebben gepost, toch?  :)
 
RedFox zei:
Dat is een goeie tip Bert, zeker ook eens proberen, Ziet er prima uit en zal ook goed hebben gesmaakt want anders zou je het niet hebben gepost, toch?  :)
Verse gegrilde grillworst vind ik altijd lekker. Ook 's ochtends om 6:00 uur al. :)
 
Jammer dat er geen kaas in zit, anders was de op een na laatste foto een geheide fotowedstrijd winnaar geweest.

 
Nosmo zei:
Jammer dat er geen kaas in zit, anders was de op een na laatste foto een geheide fotowedstrijd winnaar geweest.

Ik lust geen kaas  :-&
 
Bert zei:
Nosmo zei:
Jammer dat er geen kaas in zit, anders was de op een na laatste foto een geheide fotowedstrijd winnaar geweest.

Ik lust geen kaas  :-&

Dan laat je het toch door iemand anders op eten. ;)
 
Ow...dat ziet er goed uit. Ga binnenkort maar eens naar de slager bij mijn werk (die ook dat paardenvlees heeft) want die heeft net goud gewonnen met zijn grillworst. Geen idee of dat een landelijk of regionale prijs is, maar ik neem voor het gemak aan dat hij dus goede grillworst heeft.

Eens kijken of we een onbewerkte versie kunnen lospeuteren en dan het eindresultaat vergelijken met wat hij in de zaak verkoopt. Lekker experimenteren :)
 
heerlijk Bert, zal er eens naar vragen
 
Jij hebt een pracht van een worst Bert!!
 
prachtige worst heb je daar, kerel!
( did I just say that out loud?)
 
Dat ziet er weer heerlijk uit.

Ik ben nog opzoek naar een goed recept om mijn eigen grilworst te maken.(Bert)
 
De ballen van Frits, de worst van Bert.....
Waar gaat het heen met dit genootschap.....

Volgens mij: de GOEDE kant, hahahahaha
 
nu nog de KOP van Jut  :)
 
Grilworst altijd lekker!!!! Een van de favorieten van de kids is ook gewoon een reep grilworst aan stokkie ff direct op de Q! =P~
 
ohhhhhh.......warme grillworst........heerlijk

Lekker hoor Bert
 
Terug
Bovenaan Onderaan