BasBQ
Beef en Steak

Grillguru picnic

Ja ga voor een wga 😉
Is de beste oplossing, daar zul je veel plezier mee hebben. Hier genoeg voorbeelden op de forum hoe je hem ook nog kan opleuken en aanpassen.
Maar als origineel is hij ook prima.
 
Ik zou ook zeggen. Ga voor de WGA.
 
WGA! Zo veel bbq per € vindt je nergens.
Is gewoon goed doordacht.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ja ik heb reactie
Het duurde even bij Grillguru maar ik heb reactie eerst kreeg ik een mailtje welke kolen ik gebruik daarna heb ik deze mail gekregen

Beste Wesley,

Bedankt voor je reactie.

Wellicht dat je teveel houtskool gebruikt hebt? Zodra de gaatjes aan de zijkanten helemaal dicht zitten doordat er houtskool voor zit is er nog weinig lucht stroom in de Picnic, ook is het belangrijk dat de roostertjes op de deksel open staan. Ook kan het helpen om de deksel nog even van de Picnic af te houden als je net het houtskool erin hebt gedaan. Mochten deze tips niet helpen ontvangen we graag een duidelijk filmpje zodat we kunnen wat er gebeurd als het houtskool in de Picnic gaat.

Een prettige dag gewenst!

Dus ik ga deze week een mooi filmpje maken
En wacht ik hun reactie wel weer af 😅
 
Kleine update

mailen met grill guru loopt moeizaam ze reageren laat

naar wat heen en weer gemail te hebben
zeggen ze eerst dat ik teveel kolen heb gebruikt
later kreeg ik mail met de vraag welke kolen ik gebruikt
en toen kreeg ik mail dat ik weer te weinig kolen gebruik 🤨🤷🏻‍♂️ en dat de picnic voor snel een hamburger of een worstje is en niet low & slow (op hun site staat dat hij er wel voor geschikt is) ik zou dan maar een kamado moeten kopen

hier op hebben we nog een reactie gestuurd

net voor het typen van dit mailtje kreeg ik na 6 dagen een mailtje namens het contact persoon van gril guru
of ik tevreden was met hun service ?
dus bij deze is het dus afgesloten
 
Wees niet getreurd, ook Weber heeft een designfout gemaakt met zijn Smokey Joe, vroeger zat de luchtinlaat in de bodem in de vorm van een schijf met 3 of 4 gaten en lag er een as opvang schaaltje onder de BBQ.
Tegenwoordig hebben ze die luchtinlaat naar de zijkanten verplaatst, inderdaad boven het kolenrooster, waardoor deze BBQ ook alleen nog maar fatsoenlijk met open deksel (direct) is te gebruiken. het as opvang schaaltje is komen te vervallen.

Vreemd genoeg heeft de USA versie van de standaard Smokey Joe de conventionele luchtinlaat en as schaaltje nog wel, dat is overigens ook zo bij de niet meer in NL verkrijgbare Jumbo Joe, de USA Premium versie van de smokey Joe heeft wel de luchtinlaten aan de zijkant.
 
Laatst bewerkt:
Wat een slechte service zeg, een ondeugdelijk product verkopen en als je daarover klaagt, zeggen dat je een ander product van ze moet kopen omdat dat wel zou werken.
Volgens mij gaat er dan iets mis op de afdeling customer support...
 
Een simpele oplossing, als hij dezelfde afmetingen heeft als de WGA, koop een kolenrooster voor de WGA
als het goed is blijft het kolenrooster dan hangen aan de binnenkant op de boutjes van de pootjes (dat is ook de originele WGA constructie) dan zit het kolenrooster boven de luchtgaten en je brandstof dus ook de kolenbak laat je vervallen.
 
Een simpele oplossing, als hij dezelfde afmetingen heeft als de WGA, koop een kolenrooster voor de WGA
als het goed is blijft het kolenrooster dan hangen aan de binnenkant op de boutjes van de pootjes (dat is ook de originele WGA constructie) dan zit het kolenrooster boven de luchtgaten en je brandstof dus ook de kolenbak laat je vervallen.
Bedankt voor de tip
 
Heb ook ooit een imitatie wga gehad van een ander merk waarbij de kolen ook in een bak kwamen met dichte onderkant .
Deze deed het ook nooit goed, destijds sleuven in geflext .
Uiteindelijk met veel plezier naar de wga overgestapt 😁
zojuist ook een wga aan geschaft 😇
 
goeie keus..... fijn apparaatje die wga!

De antwoorden van Grill Guru verbazen me overigens wel een beetje.
 
goeie keus..... fijn apparaatje die wga!

De antwoorden van Grill Guru verbazen me overigens wel een beetje.
Ik ben benieuwd ik heb hem nog niet gebruikt


Ja slecht hè als je me voor dit gebeuren had gevraagd stel je koopt een komado had ik gezegd dan koop ik er een van Grillguru (en dat is echt zo) maar nu naar dit met deze service zeker niet
 
Tijdje geleden alweer maar ik wil het toch even delen
ik heb de design fout van grillguru uit de picnic gehaald

2D983849-498C-49EF-96C7-09F920524DEF.jpeg
 
zo simpel kan het dus zijn... mooi opgelost, nu een mooi verslag van een low & slow sessie maken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan