Pas op, death by photobomb..
De Grilleye Max dus ontvangen. Het verhaal hierachter is dat ik een Pro had, die had nogal wat issues met WiFi connectiviteit waardoor ik de verbinding met de App kwijtraakte en grafieken stuk gingen in de app.
Support een paar keer gesproken, aardige jongeman, maar vertelde me eigenlijk dat ik na iedere cook de probes van hun settings moest ontdoen (Beef, 45 graden) en als de grafiek niet werkte, deze moest resetten.
Uiteindelijk een Inkbird IBBQ4-BW gekocht en nagenoeg geen problemen meer ervaren. En wat er mis ging werd een dag later met een app update verholpen.
Toen duurde het even en zocht Inkbird contact met me of de Pro nu wel beviel. In nette verwoording verteld dat ik hem verkocht had ivm onvrede. Even later zocht de CEO George contact met me of ik de Max kostenloos wilde ontvangen om deze te testen en mijn bevindingen te geven.
Deze zat gisteren dus in de post.
Keurig doosje, daarin netjes de Grilleye Max verpakt met een tekst van waardering dat je hem gekozen hebt.
In de verpakking:
- Grilleye Max
- 2 Probes met grid clips (volgens mij identiek aan de Pro)
- Laadkabel
- Doekje om het apparaat mee af te vegen
- Handleiding
Wat opvalt is dat het apparaat er identiek uitziet als de Pro, enkel de behuizing is transparant.
De zijkant van het apparaat met de aan-knop en USB oplaad poort.
Net als bij de Pro komt bij een power-on het GrillEye logo in beeld
Het eerste wat je dan ziet is een Bluetooth Pairing code.
Voor de Max is een nieuwe app, de GrillEye Hyperion App, deze is te vinden in de Apple Appstore en Google Playstore.
Alle mobiele apparaten bij ons thuis zijn Apple, de screenshots die je hier zit zijn van mn iPhone.
De eerste stap is je taal kiezen.
Vervolgens wil de app je graag pushberichten sturen wanneer een criterium bereikt is (target temp of tijd verstreken)
De volgende stap is de App toegang geven tot Bluetooth
Verbinding maken via Bluetooth.
Na het scannen komt het apparaat geidentificeerd als pairingcode tevoorschijn en kun je hem koppelen.
Vervolgens koppel je hem aan je 2.4Ghz WiFi netwerk.
In de App heb ik ook al ontdekt dat je meerdere netwerken kunt toevoegen. Wij hebben thuis een Mesh netwerk, maar dit is natuurlijk enorm handig wanneer je achter in je tuin een ander SSID hebt dan bij je huis.
Dus +1!
WPA(x) Key invoeren
Verbinding maken met de servers van GrillEye (Amazon cloud voor de Pro, zal voor de Max vermoedelijk ook zijn)
Vervolgens wordt direct automagisch de Firmware bijgewerkt.
Dit zie je ook terug op de GrillEye
Wanneer je de Max inschakelt zoekt deze bij standaard naar een nieuwe firmware is me opgevallen.
+1 wat mij betreft
Nog geen probes aangesloten.
Wifi dekking geeft bij ons in de woonkamer maar 1 van 3 bolletjes. Dat valt me tegen, maar zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van verbinding bij een IOT device. Bandbreedte boeit immers weinig, als de data er maar door komt.
Home in de app
Probe aangesloten. Nu ontdek ik een verschil, anders dan de Pro geeft de Max de temp per tiende graad weer.
De App heeft een logboek.
+1 vind ik dat
Grafiek ziet er keurig uit. Ben erg benieuwd of deze dezelfde problemen gaat ondervinden als de Pro.
Daarom heb ik hem een nacht buiten laten aan-staan.
Probleem was echter, dat ondanks de 94% charge, de batterij blijkbaar leeg was. Dit is een eerste vreemde zaak. Hij ligt momenteel aan de lader om er vanavond mee de BBQ-en, ook dan wil ik hem de nacht laten aan-staan om te zien of die dan de nacht wel haalt.
Blijkbaar houdt de app een historie bij. Ook deze gaan we gaandeweg ontdekken.
Bij mijn Pro was de magneet bagger tot niet aanwezig.
De Max heeft een sterke magneet en plakt perfect op ijzer.
Een vriend van me heeft een Pro, met dezelfde connectiviteitsproblemen als ik, maar die magneet doet het wel
Dat was de eerste setup en minimale ervaring.
Na vanavond meer..