BasBQ
Beef en Steak

Grilled Prime Rib

noskos zei:
En de VS is Prime Rib een groot stuk vlees Jeroen, een aantal ribben dat in z'n geheel wordt bereid en waar dan "steaks" vanaf worden gesneden. Maakt jouw steakje niet minder lekker hoor, maar de benaming klopt niet helemaal.
Dan lult die slager van mij ook mooi uit zijn nek, die vond het Prime Rib :) Maar op internet zie je inderdaad dat zoiets met meerdere botten tegelijk wordt gegaard. Nog nooit gedaan trouwens. Misschien maar eens op de todo.

In het nederlands noemen we het geloof ik ook wel fijne rib.

Speaking of which....de zon schijnt....de slager is nog open....hmmmm...... :D
 
Ik dacht altijd dat fijne rib een riblap was, oftewel stoofvlees, al gebruik ik riblappen vaak voor hamburgers. Volgens mij is prime rib een paar cote de boeufs aan elkaar, maar kan het er ook eentje zijn. (Maar als je het zeker wil weten zou ik niet op mijn informatie vertrouwen ;) ).
 
Dan lult die slager van mij ook mooi uit zijn nek, die vond het Prime Rib :) Maar op internet zie je inderdaad dat zoiets met meerdere botten tegelijk wordt gegaard. Nog nooit gedaan trouwens. Misschien maar eens op de todo.

In het nederlands noemen we het geloof ik ook wel fijne rib.

Speaking of which....de zon schijnt....de slager is nog open....hmmmm...... :D

Eerst even een staatslot halen dan Jeroen... kost serieus centjes hoor zo'n ribstuk!  :)
 
Mocht je ooit in Beverly Hills, Dallas, Chicago of Las Vegas zijn, daar zit Lawry's, ja, die van die kruiden, en die hebben restaurants waar ze speciaal Prime Rib serveren. Ze hebben speciale RVS karren waar ze dan in staan en dan kies je uit wat je wilt en dan snijden ze dat ter plekke af. Ik neem altijd een end cut want dan heb je aan ??n kant van je vlees ook kruiden zitten ;)

http://www.lawrysonline.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan