BasBQ
Beef en Steak

Grilled chicken naan

 
 
 

rsoeteman

Gemarineerd
Berichten
1.831
Hallo BBQ vrienden,

Afgelopen weekend kwam de familie weer eens bijeen en als dat bij ons gebeurt gaat meestal de BBQ aan. Zo ook afgelopen zaterdag. Ik besloot Grilled Chicken Naan te maken volgens dit recept, maar dan het Naan brood ook zelf te maken uiteraard.

Omdat ik vrijdag al wat tijd had besloot ik die dag eens heerlijk de saus te gaan maken. Gaat weer lekker veel in...

20230721_155922.jpg


Vervolgens laten we de paprika lekker zwart roosteren
20230721_162903.jpg


Even in de Blender en we hebben een heerlijke saus, kennelijk een biertje op want die foto is er ineens niet.

Dag 2 was gereserveerd voor het echte werk, allereerst dus het huis in orde maken :) Daarna was het eens tijd om de kip lekker te laten marineren
20230722_103732.jpg


Op de markt had ik vrijdag lekker wat verse groenten gehaald, deze mocht ik lekker dun snijden zodat het later als topping kon dienen. Helaas heb ik niet van die mooie zilveren bakjes die we hier wel eens op het forum langs zien komen, maar plastic bakjes werkt ook.

20230722_135319.jpg


20230722_141233.jpg

Toen werd het tijd om me eens met het Naan brood te bemoeien, het recept had ik van deze site . Nadat ik het brood had gekneed en vervolgens een uur had laten rijzen mocht het uitgerold en even op de omgekeerde grill grates loungen. Ik noem de vorm van het brood altijd rustiek, dan kom je overal mee weg ;-)

20230722_153941.jpg


Kijk hem eens happy worden op die Grill Grates

20230723_172609.jpg


Het brood kreeg ook lekker een klein likje Knoflookboter voor wat extra smaak, lekker man!

Het laatste dat toen voorbereid mocht worden was de kip zelf. Deze ging ook even lekker op de Weber.
20230723_184323.jpg


Daar was de buurt heel blij mee...

20230723_184749.jpg


Dat was het laatste dat we mochten voorbereiden, nog even het broodje opmaken en het was tijd om te eten.

IMG-20230722-WA0023.jpg


De kinderen vinden dergelijke broodjes altijd al feest, maar nu de rest van de familie ook. Ben bang dat ze binnenkort toch weer een keer op de stoep staan..........
 
Laatst bewerkt:
Gaan met die W57.
Heerlijk klaar gemaakt op deze alles kunner
 
Zie ik dat goed? Ja hoor! Dat zijn de rooksignalen van een uitnodiging. Wanneer mogen we komen want dit ziet er heerlijk uit😁
 
Serieus lekkere hapjes man!

Ik begrijp dat risico wel... die komen volgende week weer!
 
Dat ziet er goed uit!

Mooi gedaan op de W57.
 
Heerlijk naan broodje kip hoor! Kan wel begrijpen dat je kids daar heel enthousiast van worden!
 
Das een lekker broodje Naan met Kip 👌🏻
 
Laatst bewerkt:
Zie ik dat goed? Ja hoor! Dat zijn de rooksignalen van een uitnodiging. Wanneer mogen we komen want dit ziet er heerlijk uit😁
Als het weer rookt, ben je welkom!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Beun
Wauw wat goed! Naanbrood staat hoog op mn verlanglijstje om te bakken zelf een keer!
 
Wauw wat goed! Naanbrood staat hoog op mn verlanglijstje om te bakken zelf een keer!
Echt heel goed te doen, dus lekker snel eens gaan proberen!
 
Kennelijk meer dan 1 biertje op gezien het feit dat je het niet zeker weet :ROFLMAO:

Lekker man. Naan, stukje kip, groentjes. Toppertje.

Dat van die gesmolten knoflook boter gaat hier volgende keer ook gebeuren. Thnx voor de tip.
 
Terug
Bovenaan Onderaan