Beef en Steak

Grill rooster schoonmaken.

Ja, het is echt een ding. Komt niet vaak voor, maar er zijn wel degelijk gevallen bekend waarbij zo’n klein draadje op het rooster is achtergebleven en vervolgens in het eten terechtkwam. Een Amerikaanse studie kwam tussen 2002 en 2014 op zo’n 1.700 bezoeken aan de spoedeisende hulp door verwondingen met grillborstelharen. Dus nee, het gebeurt niet aan de lopende band. Maar zo’n klein draadje zie je ook makkelijk over het hoofd. En als aluminiumfolie of een V-Notch net zo goed werkt, dan laat ik die staalborstel liever liggen. Maargoed, iedereen moet het zelf weten natuurlijk.

Is dit echt een ding? Ik heb al heel wat goedkope barbecueborstels gesleten maar heb dat nog nooit gezien. Tenminste, niet dat ik heb opgemerkt.. :D
De staaldraadjes breken na “X” aantal malen buigen af (metaalmoeheid) en kunnen theoretisch achterblijven en zo in je eten terecht komen.

Ik persoonlijk maak me rvs rooster schoon als ze heet zijn met een vochtige doek of zoals eerder beschreven in een badje water en zeep.

Terug
Bovenaan Onderaan