BasBQ
Beef en Steak

Grill Guru large op hoge temperatuur?

EvtK

Tondelzoeker
Berichten
13
hallo, ik heb een grill guru large en bak er graag pizza’s mee. Pizza’s bakken vraagt om een hoge temperatuur, maar ik krijg mijn kamado moeilijk boven de 300 graden. Veelal zelfs maar 250-275.

ik gebruik volgens mij goede kolen (golden flame, gele zak). Ik knikker de kamado goed vol. Met onder de schuif volledig open en de klep van het margrietwiel er zelfs helemaal af, krijg ik hem dan op 300. Doe ik het margrietwiel erop, maar wel helemaal open, dan zakt ie al naar 250.

setup: platesetter met rvs rooster. Op het rooster ligt de pizza steen.

pizza’s komen er prima af, maar vraag me gewoon af waarom ik de temperatuur niet hoger krijg. Doe ik iets verkeerd?
 
Op hoeveel plaatsen steek je de kolen aan? In het ei doe ik het voor pizza’s op drie plekken. En pas zodra het vuur goed brand gaat de platesetter erop.
zelf zou ik ook proberen om ander houtskool te gebruiken. Dammers, Fire-up geeft goede resultaten.
 
Op hoeveel plaatsen steek je de kolen aan? In het ei doe ik het voor pizza’s op drie plekken. En pas zodra het vuur goed brand gaat de platesetter erop.
zelf zou ik ook proberen om ander houtskool te gebruiken. Dammers, Fire-up geeft goede resultaten.
Ja minimaal 3, soms wel 4-5. Platesetter doe ik er zelf wel meteen op zodat ie enigzins gelijkelijk warm kan worden. Ik zal die andere houtskool eens proberen dan, thanks!
 
Ja minimaal 3, soms wel 4-5. Platesetter doe ik er zelf wel meteen op zodat ie enigzins gelijkelijk warm kan worden. Ik zal die andere houtskool eens proberen dan, thanks!
Probeer ook eens tien tot vijftien minuten te wachten met de platesetter erin te zetten. Het vuur moet zich eerst kunnen ontwikkelen. De platesetter kan er wel tegen.
 
Wat Frits zegt
Als je de platesetter er direct op legt belemmer je de trek en smoor je de verbranding
 
ok top, goede tip! dat ga ik de volgende keer pizza bakken dan even uitproberen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan