BasBQ
Beef en Steak

Grill Guru compact erbij :)

Hier staat de GG compact ook nog op de planning naast de 22” Kamado. Hoop dat ik er nog op tijd bij ben voor ze uitverkocht zijn 🙈
 
Hele hompen vlees gaan ook goed op de compact. Voor z'n formaat is hij verassend ruim (zie mijn profielfoto, procureur van 2,5kg past prima).
33cm is inderdaad niet héél klein. En ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen 2,5 kilo vlees heb bereid op de compact, maar gezien jouw foto hoef ik mij daar 0 zorgen om te maken :D
 
Laatst bewerkt:
Zit dezelfde overweging te maken en ben erg benieuwd of je hem in de praktijk ook veel gebruikt en of combineert met de large. Ik zou hem m'n willen gebruiken als "sear station".
Mooi dingetje wel

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Heb hem al 2x laten branden zonder iets erop te hebben gedaan. Eerst volgende x gaat er wel een stukje vlees op👍🏻.

Maar idd hij is snel op temp, en het rooster van 33 is best redelijk te noemen, qua hoogte kom je denk ook echt een heel eind met een kip o.i.d. en er kan volgens mij toch een kilo of 3/4 aan vlees op, wat Iglo zei, hij is verassend ruim.

Was laatst met ribs bezig en een grote moot zalm, had de kleine compact toen al willen hebben, dus met meerdere temps werken is ook echt ideaal.

Ben nog even aan het overwegen om een bekvam tafeltje iets te verbouwen, nu til ik de ruim 40 kg steeds naar mn houten tafel toe, alleen die tafeltjes zijn vooralsnog niet (meer?) te bestellen.
 
Wij zij begonnen met de GG compact, die ik heb ingebouwd in een rollende tafel. Hij was me te zwaar om iedere keer te tillen. Later een Masterbuild erbij gekocht. De GG is een super kamado en doordat hij een stuk groter is dan de BGE minimax ook een stuk veelzijdiger. Ik ben er erg tevreden over. Veel plezier ermee.
 
Gister een nieuwe vuurring ontvangen van Grill Guru, en die is net iets breder, dus de platesetter standaard van ze past nu ook (al gebruik ik de kamado joe jr 😀). En meteen ook een 2e ring erbij, geen idee of dat een foutje van ze was maar prima service zo!

Was ook op zoek naar een kolenmand, in mijn ogen echt onmisbaar kan niet zonder, ook op mn Bastard. Grill Guru levert ze alleen niet.

Heb een kolenmand van Monolith besteld en die past prima 👍🏻.

F36B2962-CAD4-4D19-8A78-0D4CE0496418.jpeg


3F0474E4-BE43-4927-BBEB-7832031CEF78.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gister een nieuwe vuurring ontvangen van Grill Guru, en die is net iets breder, dus de platesetter standaard van ze past nu ook (al gebruik de kamado joe jr 😀). En meteen ook een 2e rind erbij, geen idee of dat een foutje van ze was maar prima service zo!

Was ook op zoek naar een kolenmand, in mijn ogen echt onmisbaar kan niet zonder, ook op mn Bastard. Grill Guru levert ze alleen niet.

Heb een kolenmand van Monolith besteld en die past prima 👍🏻.

Bekijk bijlage 23278

Bekijk bijlage 23279
Die kolenmand lijkt mij wel wat zeg voor mijn GG compact! Heb je misschien de link naar het product? (of voor welke monolith is deze mand zodat hij past :) )
 
Via Vuur & Rook:


Zie dat ik de laatste had.. 😢

Edit: basbq.com heeft ze nog op voorraad
 
Via Vuur & Rook:


Zie dat ik de laatste had.. 😢

Edit: basbq.com heeft ze nog op voorraad
Ik ga gelijk even op zoek...dank je! En het staat er gelukkig niet zo groot op voor welke monolith het is 🤓🤣

Edit: Besteld! :D

Edit edit: Ook maar meteen een mand voor mijn Kamado L besteld :sneaky:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: VDS
Ik ga gelijk even op zoek...dank je! En het staat er gelukkig niet zo groot op voor welke monolith het is 🤓🤣

Edit: Besteld! :D

Edit edit: Ook maar meteen een mand voor mijn Kamado L besteld :sneaky:
Goed bezig 😂. Mooie accessoires!
 
En hoe zijn je ervaringen met de kolenmand?
 
Ik heb een MM naast mijn Large. Is echt ideaal. Van de 200 keer per jaar gebruik ik de MM denk ik zo'n 170 keer. Meestal gewoon voor het wekelijks vlees en vis als sate, bavette, burgers, zalm op plank etc. De large gebruik ik alleen voor koud roken, pizza, ribs en voor mn spit. En voor smashed burgers.
Goede aankoop!
 
En hoe zijn je ervaringen met de kolenmand?
Ik heb de Fire Bowl van BGE, echt ideaal. Til je er zo uit, even schudden en klaar.
Wel aan de prijs vind ik, heb hem met 20% korting kunnen kopen. Maar goed, bij zoveel gebruik van de MM vind ik dat het geld zeker waard.
 
En hoe zijn je ervaringen met de kolenmand?
Ik heb vooralsnog alleen een test gedaan, zonder iets erop, in de GG. Gewoon een mandje met Marabu (ook om te testen) gevuld en gekeken hoe ik hem stabiel kon houden. Ik had daar met de GG wat moeite mee. Veel schommelingen.

Ik moet zeggen dat ik tevreden ben met de kolenmand. Zonder enig probleem ingesteld op 110 (bleef netjes tussen 108 en 113). Gedurende een uurtje of 3 á 4. Toen alles dicht en gekeken naar het verbruik. Ook dit was erg positief, het verbruik was minimaal.

Het schoonmaken is zoveel makkelijker ook. Voorzichtig optillen en boven een lege kolenzak uitschudden en doorrrrrrr :)
Van het weekend ga ik de large gebruiken en verwacht daar hetzelfde van.
 
  • Leuk
Waarderingen: VDS
Terug
Bovenaan Onderaan