BasBQ
Beef en Steak

Griekse lamsrack met salade, tzatziki en brood

 
 
 

Dennis H

Stoker
Berichten
346
Gisterochtend om 10 uur stipt stond de nieuwe video van @noskos online. Daar raakte ik zo door geinspireerd dat ik gelijk spullen ben gaan halen.

Lamsrackje, met een laagje Lawry's Flavoured Salt (eigen toevoeging, meegenomen uit de VS) en een goeie coating Noskos The Greek, lekker laten intrekken.
Bastard klaargemaakt met een blokje appel onderin, houtskool er terug bij, aansteken, platesetter er in, rooster, thermometer en vlees er gelijk op.
IMG_20220924_180213.jpg


Na een half uurtje geprikt met de Thermapen, 40°C. Prima, inpakken en wegleggen. Bastard opstoken naar 200°C.
IMG_20220924_191316.jpg


De tzatziki en salade waren extreem simpel klaargemaakt terwijl het vlees lag te roken:
1. In de keukenmachine een hele komkommer geraspt en apart gelegd, daarna mes vervangen en ragfijne plakjes gesneden van een hele rode ui, 2 roma tomaten en een uitgelekt potje kalamata olijven;
2. De komkommer in een theedoek uitgewrongen en in 2 porties verdeeld (1 voor de salade, 1 voor de tzatziki);
3. Een paar flinke eetlepels Skyr (als vervanging van Griekse yoghurt, lekker en gezond) in een kom;
4. komkommer en 2 tenen geperste knoflook er bij met wat zout, peper en olijfolie. Roeren en wegzetten.
5. In een andere kom de ui, tomaat, olijven en komkommer gemengd met wat Griekse olijfolie, peper, zout en 2 theelepels gedroogde oregano.

Wat pistoletjes in de airfryer gedaan en ondertussen de lamsrack losgesneden en afgegrild.

IMG_20220924_192626.jpg


We hadden zo'n honger dat ik geen tijd heb genomen voor een mooie opmaak of closeup, maar alles ligt op het bordje.

IMG_20220924_193719.jpg


Een zalig maaltje, lamsvlees mals en sappig met een geweldige grillsmaak (en een mooie subtiele rook) met een lekkere Sauvignon Blanc er bij. Fles leeg, bordjes en bakjes leeg en geen behoefte aan een toetje. Zo heb ik ze graag.
Bedankt voor het lezen.
 
Mooi gemaakt zo, lijkt me heerlijk.

Ik heb nog een lamsrack in de vriezer liggen, dit zou hem wel eens kunnen gaan worden.
 
Mooi en lekker. Je brengt me op een goed idee.
Met spoed weer eens een lamsrack gaan scoren.
 
Ja, hier ligt er ook nog een in de vriezer… dit is een erg goed idee! Ik zal de YouTube weer eens aanslingeren voor die video! Thanks!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan