BasBQ
Beef en Steak

Greek style Pork Steak and more

 
 
 
 

Free_ltd

BBQ Junkie
Berichten
5.158
Vandaag weer lekker bezig geweest, alhoewel ik er gisteren ook al wat voor gedaan had. Mijn zoontje is onlangs jarig geweest, maar zijn feestje met de familie moet er nog komen. We wilden wachten tot de keuken klaar zou zijn, maar het werkblad is er nog niet. Maar goed, dat overleven we ook wel.

Ik zag hier van de week gegrilde groenten passeren en dacht die ook eens te maken. Wel wat werk aan, maar nu ik ze vandaag gegeten heb, is het een blijver. Amai zo lekker.

Voorgerecht was vandaag:
- Op ceder rookplankje gerookte Camembert met honing, zeezout en rozemarijn - Heerlijk. Dit met reepjes foccacia waar men telkens wat op kon smeren.
- Kebapstaafjes volgens de turkse slager. Deze al vaker gehad en zijn altijd lekker
- Gemarineerde gehakballetjes van rund van de turkse slager
De laatste 2 opgediend met een paar zoete BBQ sausjes en dat bleek ook te scoren bij het volk.

Hoofdgerecht:
- Deze keer pork steaks met een griekse touch (vorig jaar voor hetzelfde volk al die van Toetsie gemaakt). Gisteren al in Noskos the Greek gezet en nachte in de koelkast laten intrekken. Vandaag om de 30min gesprayed met een mengeling van appelsap, appelazijn en Jack Daniëls. Deze versie was dan ook geslaagd
- Verscheidene cremeervleesjes zoals spiesjes, merguezes, schnitzels, .... .
- Verscheidene gesneden groentjes, aardappelsla, pasta's, mais (met boter, honing en zeezout),...
- Koude gegrilde groentensla. Gewoon zoete en gewone paprika's, courgette, ajuin en aubergine's gegrild en de paprika's ontdaan van het jasje. Dit in een kom laten afkoelen, en dan voorzien van zeezout, olijfolie, peper en Provençaalse kruiden. Was wel wat werk aan, maar het is het dik en dubbel waard. Jammer dat ik geen foto van het resultaat heb genomen :(

Iedereen was weer super tevreden en ik ook omdat het vlekkeloos verlopen was en er toch weer heerlijke zaken op tafel stonden. Mss voor het voorgerecht wat aan de luiere kant, maar het was daarom niet minder lekker. Zeker die Camembert gaat vaak terug komen. Simpel en oh zo lekker.

IMG_9529.jpeg


IMG_9531.jpeg


IMG_9532.jpeg


IMG_9548.jpeg


IMG_9555.jpeg


IMG_9557.jpeg


IMG_9559.jpeg


IMG_9560.jpeg


IMG_9561.jpeg


IMG_9562.jpeg


IMG_9563.jpeg


IMG_9564.jpeg
 
Echt een heerlijk feestmaal zo! Gefeliciteerd nog
 
Lekker bezig geweest zo!

Alsnog gefeliciteerd.
 
Ik heb een hekel aan verjaardagen, maar de volgende keer mag je mij wel uitnodigen 🤪😂. Ziet er allemaal fantastisch uit 👌🏼.
 
Dat is een smakelijk feessie geweest

En volgend jaar nog specialer? Ben benieuwd
 
Feestelijke tafel zo hoor! Wat een heerlijk eten. Die camembert ga ik binnenkort ook eens proberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan