BasBQ
Beef en Steak

GrandHall Grill Grate

 

Brab22

Kooltjesharker
Berichten
105
Vandaag mijn nieuwe GrandHall Grill Grate getest. Er wordt inderdaad geen woord over gelogen. Plak niet en werkt perfect. Geen flare ups. Het duurt wel even voor dat die echt op temp. is.

 
Wat is hier de meerwaarde van?
 
Ik hoor het ook graag. Bedacht me dat je meer schoon te maken heb....leek me een nadeel.
 
Dus voor high and fast uitermate geschikt?
 
het vet dat smelt van het vlees komt in aanraking met het houtskool, en verbrand en hierdoor ontstaan polycyclische aromatische koolwaterstoffen (PAK's ). Deze PAK's gaan met de rook mee naar boven en komen zo weer op het vlees terecht en dit is schadelijk voor de gezondheid. Net als verkoold vlees. Voor sommigen wordt dit gezien als echte BBQsmaak. Ieder zijn smaak.
PAK's komen vrij bij verbranding van brandstoffen, hout, houtskool vet etc. Maar hoe minder je er van op je eten krijgt hoe beter. Bij de "echte" BBQ met verbranden van vet krijg je er het meeste op je vlees
Voor toevoeging van smaak kan je beter wat houtsnippers of pellets toevoegen aan de kolen.

Ook bij indirect bbq-en verbrandt het vet  niet in de kolen, en we zijn toch echt aan het BBQ-en. PS kan op een gasser ook, maar dan moet je echt wel rookhout toevoegen anders heb je geen smaaktoevoeging. Goed verkoolde houtskool geeft ook geen smaak af, ook daarom voeg je hout toe.

Rook komt wel door de GrillGrates omhoog
 
Terug
Bovenaan Onderaan