BasBQ
Beef en Steak

Goedmakertje, weer en pulled porc, nu met meer foto's

 
 
 
 

Sjerome

Stoker
Berichten
324
De vorige keer, als nieuweling, had ik pulled porc gemaakt en wat weinig foto's van de voorbereiding gemaakt. Ondanks dat heb ik toch een Knorretje ontvangen.
Dat wil ik vandaag even goed maken.

Gisteren heb ik de procureur geïnjecteerd en voorzien van een all purpuse rub.
Vanmorgen om 9:50 kon het vlees vanuit de koeling op de Q.
Na een 5 uurtjes heb ik hem denk ik iets te veel in de glacé gezet. Het gevolg was dat er een tijdje geen temperatuur in kwam. ik heb dit gecorrigeerd door na 2 uur de overvloedige glacé er met een doekje af te halen. Daarna ging het beter. Ik heb hem in de folie gezet en de temperatuur laten oplopen tot 93 graden. In totaal heeft dit varkentje 10 uur op de barbecue gelegen.

Lekker even uit laten stomen en vervolgens in een tempex doos onder wat handdoeken tot rust laten komen. Ondertussen heb ik de eindsaus gemaakt en toen was het tijd om te pullen. Een broodje sla als bodembedekker et voilà.

Ik heb nog wat over. De vorige keer heeft mijn vrouw deze verwerkt in een spaghetti. Ik denk nog na wat ik er nu mee gaan doen.

Gelukkig hebben we de foto's nog:

IMG_9582.jpeg


IMG_9584.jpeg


IMG_9589.jpeg


IMG_9591.jpeg


IMG_9596.jpeg


IMG_9600.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk als ontbijt, kom maar door

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Ziet er goed uit.. Een beetje op een broodje hamburger kan ook nooit kwaad!
 
Altijd lekker PP! Ik had vorige keer de overgebleven restjes op een pizza gedaan! Is ook een aanrader :)
Pizza Pulled Pork.jpg
 
mooie repo hoor. krijg er honger van
 
Altijd lekker PP! Ik had vorige keer de overgebleven restjes op een pizza gedaan! Is ook een aanrader :)Bekijk bijlage 1091

Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik zag ook nog ergens de tip om de pizzabodems in bulk aan te maken en in de vriezer te leggen. Daan kan ik zo pizza pakketjes aan gaan leggen. Wel handig om op voorraad te hebben.
 
Ziet er heerlijk uit, leftovers zijn geweldig, goed excuus om op een willekeurig moment van de dag wat te snacken:D
 
Geweldig 👍 , je hebt al een Knor en maakt er nu weer 1 maar deze keer met foto's van het gehele proces, mijn complimenten:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan