BasBQ
Beef en Steak

Goedkoop draadloos kernthermometertje

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Eigenlijk wil ik een iGrill 2, maar dat ding lijkt nergens te krijgen. En omdat ik toch iets draadloos wilde hebben eerst maar even iets goedkoop aangeschaft.

Het is BaseTech BK-BBQ geworden bij Conrad voor 20 euries.

2015-08-15%2021.33.09.jpg


Het is een simpel ding. Maar draadloos en lijkt te doen wat ie moet doen. Je kunt de target temperatuur instellen (al dan niet via presets) en dan wachten maar. Kan niet heel veel roepen over het draadloze bereik. Maar heb de probe buiten bij de Q neergelegd en ben zelf boven in de studeerkamer gaan zitten (uiterste hoek). Mijn WIFI komt daar (zonder repeater) moeizaam aan, maar de thermometer bleef netjes de temperatuur aangeven (433MHz gaat ook wat beter door het huis heen dan de hogere WIFI frequenties). Al met al lijkt het dus niet slecht en niet duur.

Temperatuur lijkt op eerste gezicht ook wel redelijk te zijn. Hij gaf de actuele buitentemperatuur en binnentemperatuur goed aan. En in een pan met kokend water kwam hij tot een respectabele 98 graden.

Ik ga hem binnenkort gebruiken en laat dat nog weten als er iemand interesse heeft.

Geen mooie grafiekjes zoals de iGrill 2. Maar in ieder geval leverbaar en een mooi prijs als tussenoplossing. Misschien voor diegenen die ook (even) iets goedkoops zoeken  B-)

[EDIT] misschien kan een MOD hem naar het juiste subfoum verplaatsen. Zie nu pas dat het bij de hardware had gemoeten  :-O
 
Igrill 2 is weer leverbaar bij o.a vuur en rook.
 
Mooie tip, en voor die prijs zeker een aanrader.
 
Pas op met Amerikaanse richt temperaturen! Die zijn vaak meer ge?nt op het voorkomen van rechtszaken dan het produceren van de juiste garing. Bij 62 graden is je lammetje echt niet 'medium rare' meer namelijk. Trek er maar gerust 10 graden vanaf.
Verder voor die prijs...echt niet gek!
 
El Fumarole zei:
Pas op met Amerikaanse richt temperaturen! Die zijn vaak meer ge?nt op het voorkomen van rechtszaken dan het produceren van de juiste garing. Bij 62 graden is je lammetje echt niet 'medium rare' meer namelijk. Trek er maar gerust 10 graden vanaf.
Verder voor die prijs...echt niet gek!
Je kunt de temperatuur gelukkig ook zelf instellen. Had ik ook op geselecteerd bij de aanschaf

Maar goede tip voor mensen die wellicht denken dat de presets goed zijn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan