BasBQ
Beef en Steak

Goede start van 2017 - Brisket

Gaaf hoor, mooi verslag ook.
Gratz met je koetie!
 
Ziet er lekker uit!

Ik heb het nog nooit gemaakt.
Maar binnenkort toch maar eens bestellen en dan ook doormidden snijden. Want een hele is veel te groot.
 
Moet er na het zien van deze docu toch ook maar eens aan geloven.

Mooi resultaat en gefeliciteerd met je koei.
 
Mooi verslag.
Die koe moet ik dit jaar toch ook maar eens gaan scoren :p
 
Hoi Danny.
Lees nu pas je verslag.
Jij ook de beste wensen natuurlijk en gefeliciteerd met je koe.

De brisket ziet er goed uit. Ik doe hem ook alleen met pezo. Is erg lekker inderdaad.

Succes met de wedstrijden.
 
Mooie run; zelf moet ik ook maar eens aan de brisket

Goede voornemen voor 2017 -> the big three !
 
Mooi verslag, kon het bijna mee ruiken. Ik ben ook over op butcher paper en moet zeggen dat ik er blij mee ben. Had laatst beef ribs waarvan een met folie en de ander papier. Verschil was vrij duidelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Jappert zei:
Mooi verslag, kon het bijna mee ruiken. Ik ben ook over op butcher paper en moet zeggen dat ik er blij mee ben. Had laatst beef ribs waarvan een met folie en de ander papier. Verschil was vrij duidelijk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In welk opzicht?
 
Structuur. Folie had minder bite, te zacht zeg maar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dat is mijn ervaring ook.
Wanneer het vlees net ingepakt is (en dat hoeft geen brisket per se te zijn) dan ademt het papier nog enigszins terwijl folie luchtdicht afsluit. Wanneer het vet uit het vlees wordt opgenomen door het papier zal dit ook luchtdicht afsluiten (er loopt ook niets doorheen), maar naar mijn gevoel toch minder dan folie omdat niet het volledige papierpakketje doordrenkt is.

Maar dat kan puur mijn gevoel zijn, terwijl dat wetenschappelijk misschien onzin is  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan